Ny vår for damelaget

Valdres FK damer har i vinter opplevd en tilstrømning av nye og unge spillere, vesentlig fra Valdres. Mens det i fjor ofte var problem med å stille lag, vil det i år bli kamp om plassene på laget.

Anniken Solheim, Pia Emilie Wetlesen (gult) og bak i gult; Ingrid Elise Bråten

Dame-stallen teller i øyeblikket i underkant av tjue spillere. Noen av "veteranene", som Anita Strand, Anja Kampen Hamre og Øyfrid Sørumshaugen, holder til utabygds og kan derfor delta bare sporadisk på fellestreningene. Men de er klare til å kjempe om poeng for Valdres. Øyfrid viste at hun har skåringsfoten inntakt med to mål i treningskampen mot Brumunddal sist helg. I øyeblikket er det bare Marte Rabben som er ute med skade. Marte sliter med ankelen, og må ta det rolig ei stund framover.

I blått; Line Lokreim Bolstad og i gult; Sigrun Lunde Skattebo

Laget trenes i år av trekløveret Joakim Wiik, Frank Evertsen og Øyvind Nyhagen. Wiik leder treningene mandag, Evertsen tirsdag og Nyhagen torsdag. Lagleder i år blir Eva kristin Skattebo (som også kan trå til som spiller), assistert av Reidun Grobakken.

Da vi var innom Valdres Storhall tirsdag, var det Joakim Wiik som styrte treninga, og sørget for at jentene fikk svette tilbørlig. - Hva er målsettinga for årets sesong, Joakim?

- Først og fremst er det å etablere ei treningsgruppe, være mange på trening, trene godt og trene nok. På sikt ønsker vi å komme opp på et 2. divisjonsnivå, men vi er forberedt på at det kan ta noe tid. Men vi er nok blitt mere attraktive nå etter at storhallen har kommet, så det er all grunn til å se framtida lyst i møte.

Wiik understreker at Valdres FK ønsker å være åpen for alle. - Alle er velkomne, men vi krever også lttt tilbake. - Vi forventer at jentene møter på tre treninger i uka, og at de gjør sitt beste for å skape gode treninger.

Som nevnt har Valdres spilt en treningskamp mot Brumunddal (3-3), og kommer til å møte Hallingdal andre uka i mars. Sesongåpningen er 21 april, borte mot Lunner.DSC_6298.JPG

Joakim Wiik ledet treninga med sikker hånd.