Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Mange baklengs mot Brumunddal

Valdres og Brumunddal har hatt mange jevne oppgjør i tidligere år. Men i storhallen lørdag ble det fort klart hvem som var det beste laget.

Kampen startet riktignok jevnt, men utover i første omgang overtok hedmarkingene stadig mer av spillet. 0-1 kom etter corner, mens det ble 0-2 helt mot slutten av omgangen etter at gjestene hadde spilt seg fri på høgresida og lagt inn foran mål.

Dagens prøvespiller, Djorde Antonic, spilte bare omgang pga. et overtråkk.  Svensken fikk vist at han er en bevegelig og fartsfylt spiller, men fikk elllers ikke altfor mye å jobbe med. Også Edmund Chappy fikk bare en omgang.

DSC_6081.JPG

Det ble travelt for Valdres-forsvaret i kveld.

I andre omgang fortsate kampen i samme spor og Brumunddal satte ytterligere fire baller bak Arild Bø i Valdres-buret. Selvmål og personlige feil gjorde at resultatet ble styggere enn det trengte. Valdres greide sjelden å få til noe eget spill, men mistet ballen altfor lett på veg framover.

Det positive i dag var at Jonas Jørgensen var tilbake, og var en klar ener på Valdres-laget. Ellers virket spillerne slitne, kanskje en følge av at mange hadde onsdagens oppgjør mot Gjøvik-Lyn i beina.

Robert Rabben, Øyvind Lund og Dan Mönell manglet for Valdres.