Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Klar seier over Vind

Valdres FK junior slo i kveld gjøviklaget Vind 5-0 i Raufoss Storhall. Dermed trenger laget bare ett poeng i siste kamp for å være helt sikre på en plass i NM.

Alle målene i kveldens kamp kom i første omgang. Det var Erlend Flaten som åpnet med å heade inn en corner etter 17 minutter. 0-2 ble det noen minutter senere ved William Nissen, før Andreas Nyhagen skåret nummer tre og fire. Det siste var ifølge Ole Anders Ulven dagens peneste, der Nyhagen dro seg inn i feltet, driblet et par mann og satte ballen i lengste hjørne. Det siste målet kom på straffe ved Kasper Dyve.

Trener Ulven er naturlig nok mest fornøyd med første omgang. Etter pause greide ikke gutta helt å holde trøkket oppe, samtidig som valdrisene ble litt for forutsigbare og opptrådde mer en og en. Men alt i alt var det en godt gjennomført kamp, ifølge treneren.

Siste kamp i kvalifiseringsgruppa går neste tirsdag hjemme mot Ottestad. Ett poeng er nok til å sikre avansement, men takket være god målforskjell kan Valdres også greie seg med tap.

Startoppstilling i dag: Øyvind Hovda, Eivind Ringen, Jonas Hauge, Erlend Flaten, Lars Emil Sætrang, Kasper Dyve, Andreas Nyhagen, Sindre L. Bolstad, William Nissen, Sondre Evensen og Joakim Halvorsen.

Også benyttet: Marcus Hermunstad, Jonas Hauge, Marius Bråten og Bendik Strand Moen.

1 Gjøvik-Lyn G19-1 4 9
2 Valdres 3 7