Damer og herrer mot Brumunddal

Både dame- og herrelaget spiller treningskamp i helga, og for begges vedkommende er motstanderen Brumunddal. Herrene spiller i storhallen på Leira, mens damene tar turen til Dala.

Damelaget rapporterer om godt tilsig av nye, unge spillere i vinter. Dermed har det også vært bra med folk på trening og det kommer til å bli kamp om plassene på laget. Damene trenes nå av trioen Joakim Wiik, Frank Evertsen og Øyvind Nyhagen.

Morgendagens motstander, Brumunddal, rykket ned fra andre til tredje divisjon etter fjoreårets sesong, så det skulle være en høvelig motstander for våre jenter.

Herreme møter også  kvalifisert motstand lørdag, ettersom Brumunddal spiller i divisjonen over. Hedmarkingene har alt rukket to treningskamer i vinter; det ble 3-0 seier  over Løten, men tap med samme sifre mot Elverum.

For Valdres blir det gledelig gjensyn med Jonas Jørgensen og Edmund Chappy. Jørgensen har vært på plass i Valdres et par uker nå og jobber i Vestre Slidre kommune. Lørdag kommer han til å spille midtstopper. Edmund Chappy blir trolig brukt i en offensiv midtbanerolle.

Trener Atle Johannessen forteller at det blir en prøvespiller å se i storhallen. Det er snakk om en spiss som kommer fra Sverige, men som har serbiske aner. En annen svenske, Dan Mönell, er derimot fortsatt i hjemlandet ettersom futsal-sesongen ikke er avsluttet. Robert Rabben og Øyvind Lund er skadet og spiller ikke.

Kampen i Valdres Storhall starter lørdag kl. 14.00.