Kriget inn tre poeng i Årdal

Valdres lå under til pause, men skåringer av Sebastian Stennqvist og Mark Doninger sørger for tre poeng til Valdres. Dermed rykket Valdres opp til andra plass på tabellen, og Regionligaen er valdig nær...

Valdres spilte en svak førsteomgang i Øvre Årdal. Storskårer Dan Mönell har problem med lysken og kom ikke inn før mot slutten av kampen. Dermed ble det også svært tynt framover de første 45 minuttene. Thomas Brekken måtte gi seg alt etter et par minutter med dårlig kne, og erstatter Robert Rabben lagde straffe til Årdal midtvegs i første omgang. Preben Strypet gjorde ingen feil, og dermed 1-0 til hjemmelaget ved pause.

DSC_1792.JPG

Andreas Nyhagen og Barake Seyoum gjorde en god innsats for Valdres.

Valdrisene var mer på hugget etter pause, og midtvegs i omgangen var det klart for utligning. Mark Doninger skjøt, keeper reddet, men Sebastian Stenqvist var på plass på returen. Det virket som om gjestene hadde mest krefter i andre omgang, og ti minutter før slutt var Mark Doninger på rett plass til rett tid og satte inn 1-2. Resten av kampen hadde Valdres god kontroll på poengene.

Valdres spilte ingen god kamp i dag, men det var meget tilfredsstillende at laget greide å jobbe i land tre poeng. Bestemannsprisen går til keeper Mikkel Hasling, som hadde et par match-avgjørende redninger. Spesielt viktig var det at dansken avverget 2-0 til Årdal rett før pause med en kjemperedning. Andreas Nyhagen gjorde nok en god kamp på venstre back og Barake Seyoum var god framover.

DSC_1745.JPG

Midtforsvaret med Knut Masdal og Niklas Wenderyd (bildet) fungerer fortsatt bra, og har bare sluppet inn to mål på de fire siste.

Med denne seieren er Valdres oppe på andre plass på tabellen. Dersom Hauerseter skulle tape mot Ull/Kisa 2 på mandag, er vi klare for regionligaen 2017, hvis ikke har vi sjansen i topp-oppgjøret mot Flisa kommende helg. Et problem er det likevel at både Øyvind Lund og Jonas Jørgensen fikk gult kort av kampens gode dommer Asbjørn Håre, og at begge dermed må stå over mot Flisa.

Drageberget stod for bussturen lørdag, og det ble en særs hyggelig tur både for spillere og supportere!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land