Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Chappy mot Årdal (KAMP AVLYST)

Valdres tar imot Årdal til treningskamp i storhallen lørdag kl. 14. Brødrene Edmond og Desmond Chappy er begge tilbake i valdrestrøya, og to nye prøvespillere stiller også mot sogningene.

Desmond Chappy spilte som kjent noen kamper for Valdres på høstsesongen i fjor, men sesongen sluttet brått med et armbrudd borte mot Frigg. Dette blir Desmonds første kamp etter skaden. Han får selskap av broren Edmond, som vurderer et comeback i Valdres. Et stikkord her er jobb, som nok er en forutsetning for at han flytter heim. I alle fall blir det moro å se kjappfotkameratene sammen for Valdres igjen! Jonas Jørgensen og Dan Mônell er derimot ikke på plass i Valdres enda.

Prøvespillere

To nye prøvespillere har meldt sin ankomst. Den ene er midtstopper med fortid i Lørenskog i andre divisjon. Den andre er spiss og kommer fra Sverige/Serbia. Han skal ha spilt på nivå tre i Sverige. Keeper Raivo Varazinskis, som var på prøvespill forrige uke, er reist heim til Latvia, men ingenting er avgjort med hensyn til kontrakt. Raivo fikk et svært godt inntrykk av klubben under oppholdet, og gled godt inn i spillergruppa. Men han har ikke foreløpig takket ja til kontraktsforslaget fra Valdres FK.

Skader

Tre spillere er for tida ute med skade. Øyvind Lund er nok tilbake om ikke lenge, mens det er verre med Robert Rabben og Lars Fredrik Brateng. Rabben har fått påvist tretthetsbrudd i ryggen, og er ute i tre måneder. Ulykkesfuglen Lars Fredrik Brateng ligger enda dårligere an. Her er det snakk om en ny korsbåndskade, noe som betyr at det ikke blir forball på Lars Fredrik denne sesongen heller. Makan til uflaks!

Juniorkamp

Juniorene åpner sesongen allerede søndag. Den rekordtidlige åpningen skjer borte mot Gran, og er kvalifisering til NM for G 19. Det er fem lag i pulja, og de to beste går til første runde i NM. Mange av juniorene som normalt ville stilt mot Årdal, må derfor spares eller matches forsiktig lørdag.

PS! I 2015 spilte Valdres 9 treningskamper, og tapte samtlige! Hvordan blir det i år?