Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Damene tar i mot Lillehammer

Damelaget til Valdres FK har kommet i siget og presterte årsbeste mot Elverum 2 forrige uke. Søndag kl. 15 er det mulighet for nye poeng da Lillehammer kommer på besøk. Bildet: Pia Wetlesen

Anita Strand har virkelig funnet scoringsformen, og knallet inn alle fire målene mot Elverum 2. Kampen var ifølge trener Morten Buene årsbeste fra Valdres sin side. Laget hadde like før tapt bortekampen mot Elverum 2 med 2-3, men i hjemmekampen var det mange Valdres-spillere som stod fram og spilte opp mot sitt toppnivå. Det blir spennende å se om de greier å følge opp søndag, mot et lag som ligger to poeng bak Valdres med en kamp mindre spilt.

Situasjonen er ellers den at både Nordre Trysil og Vang har trekt sine lag, slik at Valdres nå har igjen bare tre kamper. -Dermed er det bare gode lag igjen, sier Buene. Han kan ellers fortelle at det stadig kommer nye spillere til laget, både lokale og innflyttede. Blant dem er Emilie Bjerke, som kommer fra Røa, og nå studerer ved Valdres Folkehøgskule. Buene regner med at Bjerke kommer til å debutere på søndag. Derimot må styortalentet Kristin Holmen stå over pga. problem med hamstring-muskulaturen.