Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Uavgjort mot serielederen

Etter første omgang på Blåbærmyra i dag var det lite som tydet på at Valdres skulle greie poeng mot serieleder Fart 2. Men Anita Strand (bildet) smelte inn to mål etter pause, og dermed endte kampen 2-2.

Valdres startet bra i dag og presset serielederen det første kvarteret. Men gradvis mistet valdresjentene initiativet og Fart tok over kampen. 0-1 ble det på frispark fra 20 meter da 18 minutter var spilt, og 0-2 kom etter 26 minutter. Den siste var resultat av en corner der Valdres viste merkelig passivt forsvarsspill. I denne perioden greide ikke valdrisene å komme opp i motstanderen, slik at hedmarkingene fikk altfor mye rom.

DSC_3939.JPG

Keeper Thea Sandsengen er høgt, men ikke høgt nok. Frisparket går i mål og dermed 0-1.

Pausen benyttet trener Morten Buene til å gjøre endringer på laget. Anita Strand hadde i første omgang prøvd seg som midtstopper sammen med debutanten Line Lokreim Bolstad. Nå ble Strand flyttet opp som spiss, mens Eva Kristin Skattebo overtok midtstopper-jobben. Begge deler var vellykket. Det var gått mindre enn et minutt av andre omgang da Anita banket inn 1-2, etter fint framspill av Andrea Kjeldsrud. Kvarterer ut i omgangen lurte hun et par Fart-spillere og satte ballen knallhardt i mål til 2-2. Hat-tricket kunne vært komplett noen minutter seinere, men ballen gikk dessverre i stolpen.

DSC_3968.JPG

Anita Strand har fortjent en klem etter å ha satt inn 2-2.

Valdres kjørte kampen i andre omgang, og hadde flere sjanser til å avgjøre. Det var et aggressivt og til dels velspillende Valdres-lag vi så i andre omgang, og serielederne fra Hedmark hadde sin fulle hyre med å stå imot.

Et skår i gleden var det at Ingrid Elise Klosbøle Kolstad måtte ut med kneskade etter snaut halvtimen. I verste fall kan sesongen være over for ungjenta.

Startoppstilling:

Thea Sandsengen, Kristin Holmen, Andrea Kjeldsrud, Line Lokreim Bolstad, Marte Emilie Rabben, Anita Strand, Monica Strand, Anja Kampen Hamre, Viktoria Granås, Ingris E. Klosbøle Kolstad, Pia Wetlesen.

Øvrige benyttede spillere: Andrea Skattebo, Eva Kristin Skattebo, Mari Hovi Viken, Ingrid Elise Bråthen, Lillian Randby