Fortjent tap mot Jevnaker

Valdres greide ikke å holde følge med Jevnaker og tapte fortjent 2-0 i kveldens kamp. Dermed har Valdres havnet to poeng bak Ready i toppen av avdelinga.

Ifølge nettsidas utsendte medarbeider Jan Erik Mathisen dominerte Jevnaker kampen, bortsett fra et par korte perioder i hver omgang. Valdres hadde problemer med å takle naturgraset; ballen gikk ikke fort nok og laget slet med presisjonen. Hjemmelaget på sin side kjørte på med høgt press og mange mann i angrep.

Det stod 0-0 til pause, men straks etter at dommeren hadde blåst i gang andre omgang tok Jevnaker ledelsen. Etter å ha kommet rundt på kanten fikk de slått inn foran mål og banket ballen i nettet fra ca. 10 meter, uten sjanse for Kert Kütt. 2-0 kom på straffe, feilaktig etter Mathisens mening. Joakim Wiik gikk i en duell inne i feltet, en Jevnaker-spiller gikk ned og dommeren blåste.  Valdres greide aldri å komme tilbake i kampen, selv om laget hadde et par skudd som strøk på utsida av stanga.

Valdrisene greide ikke å henge med tempoet til hjemmelaget i kveld, og resultatet var det derfor lite å si på. Mathisen mener at Thomas Brekken var den eneste som fremhevet seg hos Valdres, etter det som ble nok en trist aften på Hadeland.

Alt førstkommende lørdag blir det en anledning til å reise kjerringa, da Skårer kommer på besøk på Blåbærmyra.

Startoppstilling:

Kert Kütt, Sindre Veltun, Joakim Wiik, Anders Grøndahl, Thomas Brekken, Kasper Dyve, Øyvind Lund, Erlend Sæbu, Joakim Halvorsen, Dan Mönell og Haris Heremic.