Desmond Chappy og Sanin Muminovic forsterker stallen

Valdres FK forsterker A-stallen før avslutningen av årets serie. Desmond Chappy (bildet) er vendt tilbake til Valdres, mens kroaten Sanin Muminovic (24) er en ny mann for laget. Muminovic spilte sist for Zavrc i den slovenske toppserien.

Desmond Chappy (23) spilte, som de fleste husker, for Valdres i fjor, og har ikke spilt for noen annen klubb i mellomtida. Han er derfor klar til lørdagens møte med Nordstrand.

Når det gjelder Muminovic, så ligger papirene for øyeblikket i fotballforbundet. Håpet er at han blir klar til lørdag, men sikkert er det ikke. Muminovic har signert amatørkontrakt med Valdres FK, og fått jobb hos Wangensten på Leira.

Sanin Mumovic ankom Gardermoen i går, og har såvidt rukket å trene med Valdres FK. Han kom da direkte fra Baku i Aserbadsjan, der han har prøvespilt for en klubb i øverste divisjon. Det endte ikke med kontrakt, så dermed ble det Valdres og rakfisk isteden. Mumovic er venstrebeint, og det er sannsynlig at trener Atle Johannessen kommer til å bruke ham i en sentral rolle som ballfordeler på midtbanen.

For Valdres Fk har det vært nødvendig å utvide stallen før avslutningen på sesongen. Belastningen på juniorspillerne blir urimelig stor ved å spille for to lag. Forrige uke var det f.eks kamp i Trysil på torsdag med juniorlaget og mot Skårer på lørdag for A-laget. Derfor er det en stor lettelse for klubben å ha på plasss Chappy og Muminovic.

Intervju med Sanin Muminovic kommer snart på våre facebook-sider.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land