Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Anders Grøndahl klar mot Oslo City

Serien sparkes i gang igjen lørdag med Valdres FK på topp i avdeling 3. Spørsmålet er hvordan endringene i spillerstallen kommer til å påvirke tabellsituasjonen til slutt.

Til lørdagens kamp mot Oslo City er Jonas Jørgensen, Haris Heremic, Ørjan Sørflaten og Erland Meldal borte. Også lagkaptein Øyvind Lund må stå over kampern pga. utenlandsopphjold. Morten Nerli er skadet og spiller ikke, mens Jostein Hauge Volden er usikker pga. skade.

På den annen side er Erlend Flaten klar til tjeneste igjen etter diverse brudd i vårsesongen. Flaten har spilt både mot Årdal og Sogndal, og er i god rute. Også Joakim Wiik er klar til kamp. Wiik har fått intensiv behandling for achillesen de siste ukene og stått over begge treningskampene.

Ny er altså Anders Grøndahl. Anders spilte sist for Valdres FK i 2011-sesongen, da Valdres spilte interkrets med juniorlaget. Siden den tid har han vært innom Lillestrøm, Skjetten, Fet og Åkrene. Både Skjetten og Fet rykket opp fra 4. til 3. divisjon med Anders på laget, så det får vi ta som et godt tegn! Han spiller vanligvis midtstopper eller back, og dersom Hauge Volden må kaste inn håndkleet i morgen, tror vi Grøndahl tar over som midtstopper. Vi ønsker Anders Grøndahl hjertelig velkommen tilbake i Valdres!

Det er ellers klart at Jostein Hauge Volden og Morten Nerli har fått skoleplass i Sogndal, og kommer til å flytte dit om kort tid. Hvorvidt dette lar seg kombinere med spill for Valdres FK er ennå uklart. Trener Atle Johannessen kan ellers fortelle at det arbeides med ytterligere forsterkninger til A-stallen.

Motstander Oslo City er et lag som stort sett består av spillere med fremmedkulturell bakgrunn. Laget ligger på 7. plass etter vårsesongen. I åpningskampen i vår vant Valdres 1-0 i en jevn kamp, der Dan Mönell avgjorde helt mot slutten.