Vant på en dårlig dag

Det er en god ting ved årets Valdres-lag at de vinner også på dårlige dager. I kveld var spillet langt under pari, men likevel hadde ikke valdrisene altfor store problemer med å slå et ungdommelig Lyn 2.

Valdres startet friskt, og Dan Mönell hadde gode muligheter. Men enten gikk skuddene i tverrliggeren, eller så greide keeper å avverge. Men etter 20 minutter fikk Haris Heremic et gjennomspill, lobbet over keeper og i mål. Valdres fortsatte å være det førende laget, men uten at de greide å sette sjansene.

Øyvind Lund måtte ut etter 40 minutter og inn kom Erland Meldal. Lund fikk en ball i øyet, men er trolig klar igjen nokså fort. Uten lagkapteinen mistet Valdres mye av trøkket på midtbanen, spesielt fordi Jonas Jørgensen også var ute denne gangen. Men innbytter Meldal tok ansvar, og avgjorde kampen da han kom inn bsk Lyns forsvar og satte ballen i mål. (Rune legger nok ut denne scoringa på facebook i kveld!)

DSC_2965.JPG

Dan Mönell spilte seg til mange sjanser, men ballen ville ikke i mål.

Lyn hadde ballen mye i andre omgang, men Kert Kütt plukket rolig opp det meste. Valdres-forsvaret med Joakim Wiik i spissen hadde stort sett god kontroll, og det er bertyggende at laget holdt nullen i enda en kamp. Dette og de tre poengene var det trener Atle Johannessen kunne glede seg over i vindkastene på Blåbærmyra.

Drageberget kåret Haris Heremic til dagens beste.