Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Ferierer på topp

Valdres tar sommerferie på toppen av tabellen etter å ha slått Ready 1-0 lørdag. Avgjørelsen kom etter 63 minutter da Haris Heremic satte ballen i mål fra kort hold.

Det var en jevn kamp med stort tempo vi fikk se på Blåbærmyra lørdag. En typisk toppkamp, med mange dueller og ikke altfor godt spill. Men det var hjemmelaget som skapte sjansene, og Dan Mönell hadde tre gode muligheter til skåring i første omgang. Men svensken har dessverre  litt problem med å treffe målet for tida.

Kampen fortsatte i samme spor etter pause, med Valdres som det førende laget. Etter 63 minutter fikk Valdres corner fra høgre, ballen gikk fram og tilbake innenfor Readys fem-meter, før Haris Heremic reagerte lynraskt og stusset ballen i mål fra kloss hold. Typisk Haris; på rett sted til rett tid! Se Rune Stenslettes video på facebook-sida vår!

Ready trykket på for utligning mot slutten av kampen, men Valdres-forsvaret holdt godt unna. Trener Atle Johannessen hadde denne gangen flyttet Jonas Jørgensen ned som midtstopper og Jostein Hauge Volden ut på høgre back. Dette viste seg som et vellykket trekk, og defensivt fungerte Valdres utmerket hele kampen. Jonas Jørgensen ble da også kåret til lagets bestemann.

Atle Johannessen syntes seieren over Ready smakte frotreffelig etter den bedrøvelige kampen mot Hasle/Løren i forrige runde. Treneren var fornøyd med god innsats over hele linja, og foruten Jørgensen trakk han fram Erlend Sæbu som motor på midtbanen. Til neste kamp - mot Oslo City 1. august - vil nok også Erlend Flaten være klar til innsats etter arm- og kragebeinsbruddet i vår.