Ny toppkamp på Myra

Det er klart for ny toppkamp når nummer en og tre møtes på Blåbærmyra lørdag. Motstander Røa er det store  formlaget i avdelingen og scorer mest av alle.

Røa står med fem strake seire, og feide Oslo City av banen med 6-0 i forrige serierunde. Laget har en målforskjell på 24-10 etter åtte kamper, noe som betyr at de er mestscorende i avdelingen. Det er ellers svært jevnt på tabellen, med hele seks lag innenfor tre poeng.

Valdres gikk på en smell sist, og må prøve å finne tilbake til aggressiviteten som preger laget i gode stunder. Trener Atle Johannessen blir tvunget til å gjøre et par endringer på laget: Morten Nerli er skadet, og det må derfor inn en ny mann på høgre backplass. Ørjan Hippe Sørflaten har vært syk og ikke fått trent denne uka, så det er trolig at også Sørflaten må stå over. Kanskje er det duket for Joakim Halvorsen fra start?

Damelaget, som er i godt driv for tida, har muligheten til å ta sin tredje strake seier når de møter Sander/Skarnes kl. 13.00, også det på Blåbærmyra.

Værvarslet for kampdagen er ikke spesielt hyggelig, men trolig kommer det til å blåse mindre enn vanlig...

Rune Stenslette varsler en ny omgang med skinkelotteri, og ber folk ta med vel med peeng!