Hardt arbeid ga tre poeng

Valdres måtte slite hardt for poengene mot et godt Frigg-lag på Blåbærmyra i kveld. - En perfekt forsvarskamp, sa trener Atle Johannessen, og så har vi en svensk trollmann på topp!

Frigg la seg ikke bakpå, slik vi kanskje hadde ventet, men tok kommandoen fra start. Det straffet seg raskt, da Dan Mönell avsluttet en perfekt kontrting etter 8 minutter, Svensken dro seg forbi et par forsvarere og sendte ballen i nettet med fynd og klem. Resten av omgangen var jevnspilt uten altfor mange sjanser. Ved et par anledninger måtte likevel keeper Kert Kütt vise hvorfor han er kommet til Valdres.

Etter sidebytte kjørte Frigg på for utligning. Frigg-laget er robust og sterkt fysisk, og våre gutter hadde til tider mer enn nok med å holde gjestene fra livet. Valdres var på defensiven det meste av omgangen, men lå kompakt med laget og ga Frigg lite rom til å skape sjanser.

Etter 82 minutter kontret Valdres igjen, og også denne gangen var det Mønell som stod bak. Mönell tok med seg ballen og Frigg forsvarerne hadde ingen mulighet til å ta den tilbake. Dermed 2-0, til enorm jubel fra hjemmepublikum.

Jostein Lundemoen og Vetle Gulowsen spilte hele kampen for Frigg, og syntes nok de fikk dårlig betalt for turen til Valdres. Valdrisene på det andre laget jobbet knallhardt i nitti minutter, tettet igjen bak og hadde en matchvinner på topp.

Drageberget kåret Dan Mönell til dagens beste.

DSC_2041.JPG

Suksess-trener: Atle Johannessen

Laget:

Kütt - Nerli, Wiik, Volden, Brekken - Lund, Sørflaten, Jørgensen, Sæbu - Mönell, Heremic.

Innbyttere: Halvorsen for Sørflaten (77) og Bolstad for Sæbu (90)