Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ble for lette mot HamKam

Juniorene holdt 0-0 til pause mot HamKam i kveld, men det var aldri tvil om hvor seieren kom til å gå til slutt. 0-4 endte det på Blåbærmyra. Bildet: Ørjan Vilhelmshaugen

Valdres stiller et svært ungt juniorlag i årets eliteserie, ettersom de eldste juniorene er opptatt med spill for A-laget. Og når seniorene skal spille viktig kamp mot Frigg i morgen, var det selvsagt ikke snakk om å frigi disse til kveldens kamp.

Det stod 0-0 til pause på Blåbærmyra, men det skyldtes nok mer svake avslutninger fra HamKam enn godt forsvarsspill fra valdrisene. I andre omgang skjerpet gjestenes angrepsspillere seg og satte fire mål bak Øyvind Hovda i valdresburet, to av dem direkte på frispark. Valdres kom ofte på etterskudd og greide ikke helt å matche hedmarkingene fysisk i dette oppgjøret.

Trener Frank Evertsen måtte slå fast at resultatet ga et riktig bilde av kampen. Han kunne se at ungdommene kjempet godt, men ble et hakk for lette mot mer robuste karer fra Hamar.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land