Oldenborg gjester Blåbærmyra

Lørdag er det klart for et helt nytt bekjentskap på Blåbærmyra når oslolaget Oldenborg er motstander. Oldenborg er stiftet av studenter fra Menighetsfakultetet og laget bygger på kristne verdier.

Oldenborg Idrætsselskab ble stiftet i 1999. De har gjort en forholdsvis rask karriere i seriesystemet, og rykket opp til 3. divisjon i 2009. Foruten fotball spilles det også volleyball, og klubben drives etter en kristen formålsparagraf. Laget prøver å være et annerledes lag når det gjelder holdninger og etikk, - men innrømmer også at det ikke alltid er like lett i kampens hete! (Antallet gule kort kan da også tyde på det...) Selv om klubben har tilhold i Oslo, kommer spillerne fra mange kanter av landet. Supporterklubben går under navnet Gyldenløvene, men om vi får se noen av løvene ta kampen opp mot våre drager lørdag er usikkert.

I første serierunde tapte Oldenborg 2-4 for Korsvoll. Her avgjorde bortelaget det siste kvarteret. I første cuprunde ble det avansement etter straffespark mot Grei, mens det ble stopp i andre runde da Rælingen vant 3-2 heime.

Vi ønsker Oldenborg hjertelig velkomne til Blåbærmyra!

Odds Betsson:

H   1,40            U   5,55           B       4,60