Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Frank Evertsen ny styreleder i Valdres FK

Frank Evertsen ble valgt til ny styreleder i Valdres FK under årsmøtet mandag kveld. Hovedpersonen selv var imidlertid i Kenya og kunne  ikke delta på møtet. Gunnar Dahlen (bildet) går fra styreleder til jobben som daglig leder.

Ved siden av Frank Evertsen, som med dette rykker opp fra styremedlem til styreleder, består det nye styret av følgende: Eva Kristin Skattebo, Bjørnar Dahlen og Ole Arne Kvålshaugen (fortsetter), Jan Erik Mathisen, Bente Fjeld Østgård, Thomas Brekken og Otto Brateng (nye). Styret konstituerer seg selv.

I årsberetningen for 2014 blir det slått fast at klubben har bak seg et turbulent år med store økonomiske utfordringer. Likviditeten har vært vanskelig, bl.a. som følge av en betydelig svikt i inntektene. Sponsormidler, annonsesalg og valdrespatriot-kort ga mindre penger i kassa enn forutsatt, samtidig som kostnadene ble for store.

Regnskapet for 2014 viser da også et underskudd på vel 142.000 kr. Ved årsskiftet hadde klubben en negativ egenkapital på 940.000 kr. Økonomien er likevel i bedring, og det ble opplyst at pr. i dag (13. april) ligger gjelda på ca. 800.000. Til sammenligning var beløpet i oktober 2014 på omkring 1,6 millioner.

Budsjettet for 2015 viser at alle krefter blir satt inn på å redusere gjelda ytterligere. Kostnadene for inneværende budsjettperiode er redusert fra 4,5 millioner kroner til 2,65 millioner. Den avgjort største innsparelsen er gjort på lønn. Budsjettet legger opp til et driftsoverskudd på 751.000 kr. i 2015.

Det var en optimistisk tone på årsmøtet. Klubben er nå trolig over den verste kneika, nytt styre og ny daglig leder er på plass,  og Valdres FK kan se forsiktig framover mot lysere tider.