Jonas Jørgensen og Kert Kûtt har signert

Både Jonas Jørgensen og Kert Kûtt har nå signert for Valdres FK. Dermed har klubben kommet et godt stykke på veg når det gjelder å bygge et slagkraftig lag til årets tredje divisjon. Bildet: Jonas Jørgensen

Jonas Jørgensen (23) kommer fra København og har fått sin fotballutdannelse i toppklubben Brøndby. Han har spilt i dansk 2. divisjon, og har i tillegg til moderklubben vært innom Hvidovre og Ballerup. Når Jørgensen nå kommer til Valdres er det i forbindelse med studier, og han tok selv kontakt med Valdres FK for å forhøre seg om mulighetene for spill. Jørgensen har alt rukket å spille et par treningskamper for klubben, og har vist at han holder et meget høyt nivå.

Jørgensen er bosatt på Merket i Tisleidalen. I den forbindelse har han litt problem med å komme til og fra trening på Fagernes. Klubben er derfor interessert i å komme i kontakt med noen som kan låne bort en bil, i alle fall fram til sommeren. Vet du om noen, så ta kontakt med Atle Johannessen, tlf. 90634440.

Også keeper Kert Kûtt fra Estland har nå signert. Kert Kütt måler hele 1,99 meter, er 34 år og kommer nå fra klubben FC KooTeePee i Finland. Klubbet rykket opp til den finske eliteserien i fjor høst. Han har også spilt 252 kamper i Estlands toppserie og to kvalifiseringskamper for Europaligaen. Kûtt var med i treningskampen mot Gjøvik-Lyn for en tid tilbake, og Valdres-trener Atle Johannessen ble imponert over det han så. Vi tipper at Kûtt kommer til å rydde godt opp i feltet når alvoret starter i april!

Valdres FK er dermed kommet et godt stykke på veg når det gjelder å bygge opp et nytt lag. Trener Atle Johannessen har uttalt at han ønsker seg to rutinerte spillere til, fortrinnsvis en midtbane og en spiss. Da vil det bli en fin balanse i laget mellom ungdommelig pågangsmot og menn med erfaring.