Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Valdres skolelag til topps

Valdres sitt skolelag gjorde rent bord på Gjensidige Nattcup på Hadeland i helgen, og ble vinner av både A- og B-serien.

I tillegg gjorde jentelaget det bra mot god motstand i sin klasse.

Avisa Valdres skriver følgende etter nattcupen:

Tradisjon tro arrangerer VG3 Idrettsfag ved Hadeland videregående skole nattcup i innefotball. Turneringen ble i år spilt fra fredag 13. november til lørdag 14. november. Turneringen startet kl 10.00 og kampene ble spilt kontinuerlig gjennom hele ettermiddagen, natta og ut på lørdagen.

- I år stilte vi med ett guttelag i A-sluttspillet, ett guttelag i B-sluttspillet og ett jentelag i jentesluttspillet, forteller faglærer i toppidrett fotball ved Valdres vidaregåande skule, Joakim Wiik.

- Etter tette og delvis jevne kamper for alle lag, sto vi til slutt som seierherre i både A- og B-sluttspillet for gutta. I A-finalen slo vi Ringerike 4-3, mens vi i B-finalen slo Hadeland Stars 5-1. Meget gode prestasjoner av våre lag, med andre ord.

- Jentene slo også godt fra seg med to uavgjorte og 4-5 mot NTG-jentene. som til slutt vant jentesluttspillet (for øvrig det svakeste resultatet NTG hadde hele turneringa). Turneringen består av lag fra Østlandet, der både Oppland, Akershus og Buskerud er representert.

- En god referanse for oss, med tanke på det nivået vi har opp mot jevnaldrende på Østlandet. Spesielt A-sluttspillet for gutta holder et meget bra nivå, og vi er veldig godt fornøyde med at den jobben som blir lagt ned betaler seg, sier en stolt trener oig faglærer.

Resultater A-sluttspillet:
Raufoss 3 Finesse - Valdres: 1-7
Valdres - Gausdal: 3-2
Valdres - Lena 3: 7-1
Valdres - Lena 1: 1-0 (kvartfinale)
Tommys Disipler - Valdres: 0-6 (semifinale)
Ringerike - Valdres: 3-4 (finale)

Resultater B-serien:
Valdres - Eikeli Rockets: 3-1
Siesta - Valdres: 1-9
Valdres - Liggeunderlaget: 2-1
Valdres - Brandbu AllStars: 5-0 (semifinale)
Valdres - Hadeland Stars: 5-1 (finale)

Vvs +vant2

Valdres 2; Bak fv: Daniel Enger, Jonas Hauge, Marius Bråten, Tor Juyocys
Foran fv: Benjamin Vidme Skattebo, Øyvind Hovda, Marcus Hermundstad

Resultater jenter:

Hadeland - Valdres: 2-2
Ringerike - Valdres:2-2
Valdres - NTG: 4-5

Spillere på Valdres i A-sluttspillet: Andreas Nyhagen, William Nissen, Erlend Flaten, Kasper Dyve, Sindre Veltun, Erlend Sæbu, Lars-Emil Sætrang, Sindre Lokreim Bolstad og Joakim Halvorsen.

Spillere på Valdres i B-sluttspillet: Øyvind Hovda, Marcus Hermundstad, Jonas Fugllien Hauge, Marius Bråten, Daniel Myrvang Enger, Tautvydas Juocys og Benjamin Vidme Skattebo.

Spillere på Valdres jenter: Andrea Skattebo, Line Lokreim Bolstad, Kristin Holmen, Andrea Kjeldsrud, Pia Emilie Wetlesen, Marianne Daleng Okshovd og Anja Håkenstad Evertsen.