Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tre mål, men likevel tap

Valdres greide å score tre ganger mot Rødde på bortebane, men det hjalp ikke. Med 3-4 tap tyder nå alt på at det blir tredjedivisjon på Blåbærmyra neste år. Bildet: Erlend Flaten var nok en gang i startoppstillingen

Valdres fikk en vanskelig start på kampen, med 2-0 til hjemmelaget etter 20 minutter. Men Gustav Heldal reduserte med en heading noen minutter senere, etter frispark fra Simen Høglien. Like før pause var imidlertid hjemmelaget foran med to mål igjen.

Etter sidebytte tok Valdres skikkelig tak i kampen, og etter 55 minutter stod det 3-3. Først var det Simen Høglien som satte ballen i mål etter pasning fra Andreas Dyve. Deretter scoret Steffen Rabben med en flott lobb fra tjue meter, og lagene var tilbake til utgangspunktet, Etter dette bølget spillet fram og tilbake, men på overtid greide Rødde å sette inn seiersmålet da en corner ble headet i mål.

Med dette tapet tyder alt på at det blir nedrykk for Valdres. Ettersom Herd greide ett poeng i dag, er Valdres nå helt nederst på tabellen. For å greie seg må Valdres trolig legge andrelagene til både Rosenborg og Molde bak seg, noe som nøkternt vurdert virker som en bortimot umulig oppgave. Men ennå gjenstår fire kamper, og Valdres ønsker i alle fall å gå ned med flagget til topps!

Startoppstilling i dag: Tomas Varpestuen,Stig Ørjan Karenstuen, Øyvind Lund, Thomas Brekken, Erlend Flaten, Robert Rabben, Simen Høglien, Kristoffer Jeppsson, Andreas Dyve, Steffen Rabben, Gustav Heldal

Bytter:

Jostein Volden for Erlend Flaten  (61)

Henrik Fossholt for Thomas Brekken  (87)

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land