Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Spennende oppgjør på Vind

Det ble et spennende og fartsfylt oppgjør mellom Vind og Valdres FK JR1 i Vind Idrettspark fredag kveld. Etter å ha havnet under 1-0 tidlig, så klarte vi å snu oppgjøret og komme oss fra Gjøvik med tre poeng.

Ikke nok med det; Spillerne våre fikk matchet seg på en fantastisk måte mot et velspillende, høytpressende, kollektivt godt Vind-lag med bra individuelle ferdigheter. Vi våget, høyt press til tross, å fortsette jobben med å etablere eget spill gjennom frispillinger. Vi sleit med å mestre dette de første 30 minuttene, og dro på oss flere brudd. Derfor veldig gøy å se at vi fortsetter å prøve, og til slutt løser floka og får satt kampen inn i vårt spor.

Vi forsvarer oss også veldig godt selv i denne kampen, og viser at vi mestrer tilnærmet like godt å være aggressive og vinne ball på en god måte i så vel høyt som lavt press.

Vind scoret etter vel 18 minutter i fredagens kamp, og hadde før det hatt et par gode muligheter til å gå opp i ledelsen. Allerede etter 30 sekund stresset de frem feil, vant ballen og kjørte direkte på mål. En knallhard avslutning gikk, heldigvis for oss, via tverrliggeren og ut.

Med svært kvalifisert motstand maktet vi etterhvert å komme oss dit vi ønsker å være; styre kampen og skape vårt eget kampbilde. Vi skaper noen målsjanser mot slutten av første omgang, og får hull på byllen etter et strålende mål av Emil Holden. Han ble satt opp i god scoringsposisjon av en mesterlig god Erland Meldal, som tredde baller gjennom ledd fra mellomrom på en god måte hele kampen. Det sto dermed 1-1 til pause.

Etter pause var vi ytterligere skjerpet, selv om vi ikke skapte så mange målsjanser. Vi slapp heller ikke til mange, og jobbet steinhardt og mye riktig defensivt. Mot slutten av oppgjøret fant høyrekant Henrik Gule Johansen venstrekant Sindre Bolstad på en flott gjennomløping. Bolstad var kald som is når han fikk sjansen, og trillet ballen ned i hjørnet med største selvfølge.

Etter 1-2-scoringen flyttet Vind opp folk. Det åpnet opp for kontringer for vår del. Begge lag skapte halvsjanser siste 10, men ingen maktet å score. Vi kunne dermed ta med oss tre poeng og masse godfølelser fra oppgjøret mot et godt Vind-lag.

Laget:
Øyvind Hovda, Eivind Ringen, Marius Sætre, Sindre Veltun, Lars-Emil Sætrang, Simen Fugllien, Andreas Nyhagen, Henrik Gule Johansen, Erland Meldal, Sindre Bolstad, Emil Holden.

Innbyttere:
Morten Nerli (46. min for Fugllien), Daner Muhammed (46. min for Holden) og Bjørnar Sæthershagen (58. min for Veltun).

Målscorere:
Emil Holden, Sindre Bolstad