Komfortabel seier for damene

Valdres slo i dag Tangen/Stange/Vallset 4-1 på Blåbærmyra etter 2-1 ved pause. Her Kristin Bråten.

Før dagens kamp lå Valdres som nummer fem på tabellen, mens gjestene var nede på åttende plass. Valdres tok da også etterhvert et godt tak i kampen, selv om spillet var så som så. 1-0 ble det på et langskudd fra Anja Kampen Hamre, der keeper nok hadde tyngden på feil fot. Mål nummer to var en soloprestasjon fra Øyfrid Sørumshaugen. Øyfrid greide å vende bort en forsvarer inne i feltet og satte ballen sikkert i mål. Helt på slutten av omgangen fikk gjestene en redusering etter frispark og passivt forsvarsspill fra Valdres sin side.

Det var også hedmarkingene som startet best etter pause, men Valdres fikk etterhvert samlet seg til en motoffensiv. Anja Kampen Hamre avanserte forbi flere Tangen-spillere, tok med ballen inn i feltet og satte inn 3-1. Øyfrid Sørumshaugen og de fleste andre troddde hun hadde satt inn 4-1 etter 76 minutter, men dommer Slåttsveen mente han hadde sett noe ureglementert inne i feltet og annulerte scoringen. Men det tok bare to minutter før Solveig Bakken headet inn 4-1 fra kort hold etter corner. Til tross for flere store sjanser ble det ikke flere mål.DSC_8142.JPG

Solveig Bakken (nr. 8) feier all motstand til side og header inn 4-1.

Trener Morten Buene var bare mellomfornøyd med prestasjonen til laget selv om det ble en klar seier. Særlig i første omgangen ble Valdres-jentene med på å lempe ballen istedenfor å spille den, og mange av spillerne leverte under pari. Etter pause var det i alle fall til tider bra fotball. Ellers er stallen temmelig mager for tida, ettersom flere spillere er langtidsskadd og andre har lagt opp. Da er det bra å ha superveteraner som Eva Kristine Skattebo, som i dag leverte en god kamp på midtstopperplass.

Laget:

Thea Sandsengen, Lene Bergløkken Perstuen, Marte E. Rabben, Eva Kristin Skattebo, Solveig Bakken, Monica Strand, Mariann Nereng Berg, Anja Kampen Hamre, Øyfrid Sørumshaugen, Hanne Bergene, Kristin Bråten, Pia Wetlesen.  (Neida, det ble bare brukt 11 om gangen..)