Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Trøndere på besøk

Det blir et nytt bekjentskap for Valdres FK når trondheimslaget Nardo stiller på Blåbærmyra lørdag. Nardo ligger på 6.plass på tabellen med 18 poeng, mens Valdres holder seg akkurat over streken med 9.
Nardo vant forrige helg 3-1 over Nybergsund hjemme, etter å ha spilt med en mann mer hele andre omgang. Valdres røk som kjent hele 6-0 borte mot Levanger. Her er trener Leif Tsolis' tanker før kampen:
På lørdag kommer Nardo på besøk til Blåbærmyra. Trønderlaget har gjort sine saker bra i vårsesongen og står med 18 poeng, og ligger med det på øvre halvdel. Vi har info om Nardo, og vi regner med de har det samme om oss. Derfor forventer vi to godt forberedte lag og et tett oppgjør.
Vi er fremdeles skadeforfulgt,  og troppen vil fremdeles bære preg av det. Rafal Turczyn blir ikke å se mer i Valdres FK denne sesongen, Joakim Wiik slo opp sin skade på torsdagstreningen og Desmond Chappy er neppe kampklar (muligens med i en tropp). I tillegg trente ikke Tomas Varpestuen på torsdag og er veldig usikker til kamp denne gangen. Behandling fredag vi avgjøre. Vi har et håp om at Alonso Gonzales kan spille deler av kampen, men han har kun vært med på pasningsøvelser denne uken. Før det har han ikke trent særlig de siste ukene.
Etter den lange turen til Levanger der vi kom hjem mandag morgen, så tok vi fri samme dag (mandag) + tirsdag. Treningsuken har vært god med en tøff, fysisk kortbane økt på onsdag og en middels intensitet med fokus på off og def struktur på torsdag. På fredag trener vi inn mot det kampbildet vi ser for oss, og spiller 11 v 11 der formasjon og aktuell (e) start 11èr (e) blir drillet. Vi gjennomgår også dødballer på fredag.
Med god og tøff matching mot topplagene den siste måneden, håper vi på å høste frukter av det. Både på det fysiske, taktiske og mentale plan. Erfaringen flere av de unge har tatt med seg fra de kampene kan være det som gir oss en god prestasjon mot Nardo. Med rett fokus og innstilling er seier innen rekkevidde. Med bakgrunn i treninger, sultne unge spillere, noen " etablerte" tilbake" og en brennende revansjelyst går vi til kampen med en viss forventning. Samtidig skal vi være på vakt for et klokt Nardo-lag som sanker godt med poeng for tiden.
Det er en stund siden vi har tapt på Blåbærmyra nå, og Nardo skal ikke få noe gratis når de gjester Valdres. Vi tapte de to første hjemmekampene våre, men siden den gang har ingen vunnet over oss på Myra. Vi ønsker å opprettholde det som begynner å nærme seg en fin trend på hjemmebane.
Troppen:
Varpestuen, Hansen, Rabben, Karenstuen, Volden, Modig, Brekken, Nerli, Dyve, Heldal, Gonzales, Laham, Høglien, Neale, Sørflaten, Jeppsson, Sæbu og Chappy.
Start 11èr er ikke bestemt.
Vi håper så mange som mulig kommer og støtter våre unggutter i vårsesongens aller siste hjemmekamp. En viktig kamp står for døren og vi kan garantere nerve, spenning og et offensivt tenkende Valdres-lag!
A-laget trenger mer støtte enn noen gang, og dersom du skal velge deg ut en kamp å gi din støtte på i år...........så velg denne! Det blir gøy, dramatisk og temperatur. Som i alle våre hjemmekamper til nå. Vi lover god underholdning og 100% innsats.
Bli med og løft oss til seier og tre verdifulle poeng.
Vel møtt!
Leif Tsolis, A-trener