Straffenes aften

Begge våre lag i B-sluttspill kontrollerte og vant sine første sluttspillkamper. I andre sluttspillkamp var det derimot slutt for begge lag etter at kampene ble avgjort på straffer.

G16 vant sin første kamp mot Rennebu i 1/64-delsfinalen. Hele 7-0 sto det når dommeren blåste av kampen. I 1/32-delsfinalen ble Honningsvåg for sterke, og scoret på to straffer som de fikk i første omgang.

G19 1 vant også første sluttspillkamp mot Tolga/Vingelen, og med 2-0 til pause og total dominans i banespillet var kampen i prinsippet avgjort. Det ble også sluttresultatet. I andre sluttspillkamp mot Skogstrand IL kom laget under 1-0 før pause i en jevnspilt omgang, men tok kontrollen i andre, presset på og scoret på straffespark. 1-1 holdt seg ut ordinær tid samt ekstraomganger og det ble dermed straffekonkurranse. Her trakk motstanderen det lengste strået og scoret på tre av sine straffer, mens vi scoret på to.

Det ble dermed en ettermiddag og kveld der straffene sto i fokus.

Valdres FK G19 2 møter interkretslaget Holmlia til 1/16-delsfinale på Abildsøs bane 2 klokken 13.15 i morgen, torsdag.