Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ujevn forestilling mot Ottestad

Valdres stilte et sterkt lag mot Ottestad i kveld, med A-lagsaktuelle folk som Nerli, Sørflaten, Brateng og Sæthershagen på banen. Og i første omgang viste valdrisene tildels ypperlig spill; Ballen gikk raskt og for det meste presist, det var god bevegelse og godt balltempo. Laget viste ofte flotte kombinasjoner.

Trener Strande hadde gitt gutta beskjed om å gå ut i 100, noe de også gjorde. Det ble skapt fem store målsjanser på kampens første 12 minutter, men uttelling ble det ikke før etter 22 minutter. Da utnyttet Ørjan Sørflaten en sleiv i Ottestads forsvar og banket ballen inn på volley. Men like etter ble det scoring i andre enden da en valdris satte ballen i eget nett, forøvrig etter en flott forsering på kanten av Ottestad. 2-1 kom ved Joakim Halvorsen etter 29 minutter. Halvorsen fikk et gjennomspill, rundet keeper og satte ballen i mål. Like før pause ble det 3-1 ved en suser fra Lars Fredrik Brateng. En svært fortjent ledelse ved pause, etter til dels forrykende spill.

I andre omgang kom regnet til Blåbærmyra, og alle de positive taktene så ut til å regne bort. Gjestene reduserte til 2-3 på frispark fra 16 meter, som satt så perfekt at Kjellgren aldri rakk å reagere. Men da det var spilt en time kunne Ørjan Sørflaten roe Valdres-nervene da han løftet ballen over keeper og i mål. Resten av kampen var det Ottestad som var best, og som også kom nærmest mål. Men et skudd i tverrliggeren var det nærmeste hedmarkingene kom.

Valdres-juniorene viste i denne kampen at det er masse talent i laget, med tidvis strålende prestasjoner. Og aller best i kveld var kanskje Ørjan Hippe Sørflaten ved siden av Morten Nerli; Med hurtighet, overblikk og teknikk skapte Sørflaten trøbbel for Ottestads forsvar gang etter gang.

Laget:
Simen Kjellgreen, Erlend Flaten, Bjørnar Sæthershagen, Even Solberg, Eivind Ringen, Joakim Halvorsen, Morten Nerli, Kasper Dyve, Lars Fredrik Brateng, Erlend Sæbu, Ørjan Sørflaten

Innbyttere:
Kjetil Strandbråten (30 min for Sæbu), Kristian Hovi (25 min for Brateng), Henrik Gule Johansen (13 min for Dyve), Erland Meldal (13 min for Halvorsen).

Målscorere:
Ørjan Sørflaten (22. min etter assist av Brateng)
Joakim Halvorsen (29. min etter assist av Brateng)
Lars Fredrik Brateng (44. min etter assist av Sørflaten)
Ørjan Sørflaten (62. min etter assist av Dyve)

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land