Uavgjort i solskinnet på Myra

G19 Elite tok i mot serieleder Kapp/KK/Kolbu til kamp om poengene på Myra søndag. Ett av poengene ble igjen i Valdres, mens det andre tok den lange vegen ned igjen til Toten etter at kampen endte 3-3.

Kapp tok tidlig ledelsen etter kommunikasjons- og førsteforsvarerfeil, mens Valdresjuniorene utliknet ved Kasper Dyve ipå pasning fra Erik Holmen etter vel 20 minutter. Fem minutt etter tok Kapp hjemmelaget på en kjapp overgang, og en offsideplassert Kapp-spiller bredsidet ballen i lengste hjørne etter et godt innlegg. Kapp gikk dermed til pause med ledelse 1-2 og visshet om at de hadde prestert vel så godt som våre juniorer.

Andre omgang ble i realiteten en enveiskjøring mot Kapp sitt mål, særlig siste halvtimen. Likevel var det Kapp som gikk opp i en 3-1 ledelse. Denne gangen etter en dødball.

Solide unggutter maktet likevel å fortsette stormkjøret mot Kapp sitt mål, og fikk heldigvis uttelling for strevet mot slutten av kampen - med ytterligere to mål signert Kasper Dyve. Dermed uavgjort, 3-3 og en solid prestasjon av det unge Valdres-laget.

Laget:
Simen Kjellgreen, Lars Fredrik Brateng, Bjørnar Sæthershagen, Even Solberg, Eivind Ringen, Joakim Halvorsen, Erlend Flaten, Kasper Dyve, Vegard Opheim, Erik Holmen, Erlend Sæbu.

Innbyttere:
Kristian Melkild Hovi (45 min for Sæbu), Henrik Gule Johansen (25 min for Opheim), Erland Meldal (6 min for Holmen)

Målscorere:
Kasper Dyve (19', 73', 90')