Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

G19 elite seiret i Elverum

Juniorlaget tok i dag, søndag, den lange turen til Elverum for å slåss om tre poeng. Det var en krig vi vant, og stakk seirende ut av matchen med et 4-1 resultat.

Vi kom definitivt best i gang, og var nære på å gå opp i ledelsen ved flere anledninger i starten av matchen, selv om også Elverum hadde sine muligheter. Målet lot likevel vente på seg, før Kristian Hovi spilte en fantastisk 50 meters crossball før Eivind Ringen hurtige spilte ut på Lars Fredrik Brateng som dro seg fri, fintet ut et par mann og la inn på en flott bevegelse fra Erland Meldal - årets første, og kampens første, for den arbeidssomme gudbrandsdølen. Målet ga tydelig selvtillit, for rett etter satte Erland inn nok et mål, etter ny assist fra Lars Fredrik.

Elverum ville ikke legge seg ned av den grunn, og lyktes med en 60-meterspasning i bakrom etter godt og vel 35 minutter. Litt kommunikasjonsfeil førte til 2-1, men vi reiste oss nok en gang like før pause: Lars Fredrik kastet inn, Erlend Sæbu gikk i duell og fikk presset frem et selvmål. 3-1 til pause.

I pausen var vi opptatt av å holde kvaliteten oppe på det vi hadde gjort bra i første omgang, og å ikke bry oss om resultat. Gjennom det ønsket vi en godt gjennomført andreomgang, og fikk til dels det: Lars Fredrik scoret et flott mål på assist fra Kasper Dyve i første halvdel av andre omgang og la dermed på til 4-1, mens vi skaper 3 andre store målsjanser. Elverum hadde også et par muligheter, men vi sitter etter kampen med en følelse av god defensiv kontroll selv om vi gjerne skulle ønsket å være mer resolutte i alle faser av spillet i omgangens siste halvdel.

Alt i alt en godt gjennomført kamp mot en god motstander, med 13-5 i sjanseprotokollen.

Laget:
Simen Kjellgreen, Erlend Flaten, Kristian Hovi, Even Solberg, Eivind Ringen, Joakim Halvorsen, Morten Nerli, Kasper Dyve, Lars Fredrik Brateng, Erlend Sæbu, Erland Meldal

Innbyttere:
Ørjan Sørflaten (48 min for Meldal), Jostein Volden (45 min for Hovi), Lars-Emil Sætrang (15 min for Ringen), Marius Sætre (5 min for Solberg)

Målscorere:
23. Erland Meldal (Lars Fredrik Brateng)
28. Erland Meldal (Lars Fredrik Brateng)
43. Selvmål (Lars Fredrik Brateng)
58. Lars Fredrik Brateng (Kasper Dyve)