VELDIG revansjelystne!

Vi stiller følgende tropp mot Rosenborg på lørdag:
1. Tomas Varpestuen
2. Stein Morten Hansen
3. Stig Ørjan Karenstuen
4. Jostein Volden
5. Jesper Modig
6. Thomas Brekken
7. Joakim Wiik
8. Robert Rabben
9. Bjørnar Sæthershagen
10. Andreas Dyve
11. Alonso Gonzales
12. Desmond Chappy
13. Gustav Heldal
14. Rafal Turczyn
15. Lars Fredrik Brateng
16. Simen Høglien
17. Ørjan Sørflaten
18. Mahmood Laham
Herlig tropp med 9  lokale spillere fra Valdres. 3  regionale spillere som er Gudbrandsdøler. 2 av Gudbrandsdølene har vært her i lang tid og er egenutviklede. Så snaue 70 % er lokale og egenutviklede spillere, og 5 juniorspillere og 1 guttespiller finnes i troppen.
Våre 3 spennende spillere fra Spania, Sverige og Polen er flotte gutter med stor underholdningsverdi. Assistenttrener Hansen er reservekeeper som vanlig, og har mest fokus på treneroppgaven.
Vi håper publikum strømmer til Blåbærmyra klokken 1400 på lørdag. Gjerne en halvtime før for å rekke en kaffe og vaffel. Unge Valdresgutter i starten av 20 årene skal opp mot Norges mest meritterte fotballklubb. Selveste Rosenborg. Strålende sol, mange kjentfolk, åpen kiosk og to offensive lag. Vi kan nærmest garantere en morsom fotballkamp.
Etter et høyst unødvendig tap i Molde sist er vi veldig revansjelystne. Med trykk på VELDIG. Denne uken har vi jobbet med både defensiv struktur og angrepsstruktur. Nå er det på tide å vise kvalitet i begge disse fasene. Gode spillersamtaler har vi også hatt, som vi håper slår ut i positiv energi ute på banen. Vi har hatt en positiv uke sett under ett. Nøkkelen blir fokus på arbeidsoppgaver og det å opptre samlet i forsvar og angrep. Alle i laget bør vite hvilke prinsipper som gjelder. Vi håper på stabile prestasjoner i 90 minutter, for da er mye gjort.
Spenning? Alle som har sett Valdres FK i år vet at alt kan skje når vi spiller. ALT! Personlig føler jeg at egen levealder krymper for hver uke som går. Eneste jeg ber om er en eneste kamp der vi kan få 10 minutter på slutten uten hyperventilering på benken. En eneste kamp! Er det for mye be om? Ser sånn ut.
Om jeg har det gøy på kamp? Ikke i det hele tatt. Det er så lang ifra gøy som det kan komme. Hva er gøy med å stå som en nervebunt i 90 minutter? Hva er gøy med tortur? Hva er gøy med et hjerte som stadig hopper over slag? Ingenting er svaret. De som synes det er gøy med fotballkamp er ikke interesserte nok. Men hvis vi vinner. Da er til gjengjeld den beste følelsen i verden. Det å komme inn i Garderoben fullstendig utladet og utkjørt et 90 minutter berg og dalbane. Kjenne fellesskapsfølelsen og gledesrusen. Vi løp. Vi ofret. Vi blødde. Treningsuken var jo verdt det allikevel. Vi vant. Vi greide det. Sammen. Sammen med de andre. De siste kreftene blir brukt på seiersrop og gledesscener. Verdens beste følelse. Denne ekstasen, det emosjonelle øyeblikket og ikke minst lettelsen blir påminnelsen om at fotball er gøy og at "vi tar ei uke til". Helt til neste kamp. Jan Eggum: "Så er det påàn igjen, så er det påàn igjen.
Så er det bare å komme seg hjem å smugtitte på tabellen. Få beviset. Beviset på at 3 poeng er på kontoen.
Vi ønsker å underholde publikum og gi alt mot Rosenborg. Troen er sterk. Vi sitter med en følelse av at vi kunne vunnet alle kampene til nå i sesongen. 5 poeng er dårlig belønning for innsatsen. Høyt toppnivå. Lavt bunnivå. Offensiv og morsom fotball. Skjerpings i de avgjørende situasjoner, mer stabile gjennom 90 minutter, mer kvalitet i pasningsspillet og 100 % innsats i presspillet.
Da har vi muligheten for å slå Rosenborg. Og alle andre lag.

Ses i solskinnet på Blåbærmyra!
Leif
PS! Rosenborgs nigerianske spiss, John Chibuike, har fått to kampers karantene etter å ha blitt utvist i kampen mot Nybergsund (0-0). Chibuike er en spiller som har har mye erfaring fra førstelaget, men må nå altså stå over mot Valdres.
Red.