Ny seier for J 19 i 4. divisjon

Valdres FK j-19 - Moelven/Åsmarka 8-0

Grunnet seks skadeforfall og eksamensforberedelser stilte vi bare med 12 jenter på onsdag. Med fuktig og varmt sommervær, flomlys og glitrende «speakere», så skulle vi tro vi var i Trøndelag på starten av 2000-tallet med Champions league. Vi ledet 3-0 etter 1.omgang. Det var ekte hat-trick på May Liss. Flotte og utagbare avslutninger. Det ene med utsiden av foten, flott J. Vi rullet i perioder opp noen skikkelige fine angrep. Det gjekk kjapt i lengderetningen, og vi var flinke til å utfordre flere rom samtidig. Bare en utrolig dyktig keeper hindret oss fra å score flere mål. Vi var flinke til å komme til innlegg, og hadde gode bevegelser inn i 16-meteren.

I 2.omg skulle vi prøve å justere avstandene mellom lagdelene, og avstanden mellom 1.f og 2.f. Dette lykkes vi bra med i perioder. 2. omg er ikke gammel før Silje kombinerer fint på høgre kanten, får igjen ball, drar inn i banen og scorer. Ti min etter er det Kristin som tar en «Messi», drar av 3-4 stk og setter den kontrollert i hjørnet fra 13 meter. Så kommer en periode der vi ikke klarer å overliste den meget dyktige keeperen til bortelaget. Sjanser har vi i fleng, men den vil ikke inn. Etter ca. 80 min er det klart for 6-0. Da er det Hanne som fosser langs høyresiden, skjærer inn i banen og setter den til side for keeper. Fem min seinere er det Anja som scorer. Etter å ha siktet seg inn litt, kliner hun ballen hardt, høgt oppe i hjørnet. Ekorna og fuglene puster lettet ut…J. To minutter før slutt er det dagens spiss, Øyfrid, som kriger ballen inn. Hun møter et innlegg perfekt med hodet, men keeperen redder. Returen derimot har Øyfrid bestemt seg for at skal inn, hærlig . Minuttet seinere er hun veldig nære på igjen etter et godt løp inn i «boksen» på et legg fra siden.

Dermed endte kampen med en 8-0 seier. Denne kunne nok vært mye større, men vi gleder oss over de måla som kom, disse var det klasse over. Periodevis var det også mye av spillet som gledet.

Neste kamp for J-19 laget er borte mot Biri, onsdag 23.mai.