Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Noen ganger er fotball rettferdig

Torsdag kveld tok Valdres FK imot Brumunddal til Elitekamp. Før kampen sto vi med seks poeng på to kamper, mens gjestene hadde med seg tre poeng på tre matcher. Likevel forventet vi en jevn kamp.

Som forventningen sa, ble det en tett og jevn kamp. To lag som ønsker å spille og får det til innimellom. Ellers er det mye kjemping om ballen.

I førsteomgangen kommer gjestene best ut, mens vi hever oss og er hakket bedre de siste 20. Med litt hell burde vi hatt 2-0 ved Vegard og Even, men det ville seg ikke. Erland måtte ut midtveis etter en smell i hodet. Han ble kjørt til legevakten og vi håper det går bra med Gudbrandsdølen slik at han er tilbake på banen så fort som mulig. Inn kom Erlend Sæbu som gjorde en god kamp. I pausa kommer Eivind inn for Lars Fredrik, mens Lars-Emil bytta med Kristian.

Andreomgangen er fortsatt tett og jevn og ingen av lagene klarer å tilrive seg noe særlig initativ. Gjestene prøver å stikke gjennom i bakrom ofte, men ballene ble stort sett litt for lange, slik at for dagen gode Rune i buret kan plukke opp disse pasningene. Nevnte Rune gjør en matchvinnerredning på en sjeldent god gjennombruddspasning, samt et langskudd. Vi gjør to bytter; Andreas inn for Vegard og Jonas inn for Kjetil.

Kampen ebber ut målløs, noe som er helt greit. Begge lag hadde ikke fortjent å vinne mer enn det andre og ville nok følt seg snytt dersom en ikke hadde fått poeng i dag. Andre spillere som gjør en god kamp er Kasper på midten, samt stopperparet Even og Markus som er stødige som Fjeld.

Vi er inne i en periode med masse kamper. Førstkommende lørdag skal vi til Hamar for å kjempe om cupavansement mot HamKam, mens det allerede søndag er ny Elitekamp mot Lunner.

Laget:
Rune, Lars Fredrik, Markus, Even, Kristian, Henrik, Kjetil, Kasper, Ole Magnus, Vegard, Erland.

Bytter:
Eivind (45 min for Lars Fredrik), Lars-Emil (45 min for Kristian), Andreas (35 min for Vegard) og Jonas (25 min for Kjetil). Ubenyttede reserver: Marius Bråten og Benjamin Vidme Skattebo, som begge spiller for G16-laget.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land