Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Nesten full tropp mot Træff

Her er trener Leif Tsolis' rapport før kampen mot Træff:

Status i A-laget. Fysio Bjørn Rudolf Øygaarden har gjort en formidabel jobb på den medisinske biten slik at vi kan stille en sterk og bred tropp. Spillerne har lagt ned stor innsats i treningsarbeidet. Juniortrenerne og G 16 trenerne har utviklet flere spennende unggutter. 97, 98 og 99 modeller jager bak de faste junior framtid spillerne som trener med A-lag, og flere var seriøse utfordrere til en A-tropp.

Terje Lauvhaug har siden januar gjort en flott jobb med Varpestuen og Stein Morten Hansen har vært god på treningsfeltet som assistentrener. I tillegg gjør de andre i støtteapparatet en glimrende jobb som buss sjåfører, materialforvaltere, lagledere og reiser. Daglig Leder Kjell Mære gjør en positiv jobb med spillerne i hverdagslivet med god støtte fra styret i klubben. Vi nærmer oss noe nå. Dette smitter over på oss trenere og spillere og bidrar til optimisme inn mot Træff-kampen.

Det er gøy å spille hjemmekamper på Blåbærmyra og vi håper på sterk støtte fra Drageberget og publikum. De som jobber med kamparrangementet og gjennomfører det, er blant de beste i divisjonen. Med så mye positivitet og støtte i og rundt A-laget til spillere og trenere, så skal vi gjøre alt vi kan for å underholde, vise spilleglede, skape spenning, score mål og til slutt gi dere en seier. Det fortjener dere! Dere motiverer oss!

Troppen og kampen. De som har vært usikre inn mot kamp er alle kampklare til 18. mai-kampen. Rafal, Alonso og Dessi. Selv om de ikke holder 90 minutter, så er det første gang vi har mindre enn tre sentrale spillere ute. I tillegg er spillere som Kriss og Wiik som riktignok har spilt en del, fortsatt klare selv om de har vært i en rehab-periode etter skader og kjenninger. Nå er det kun Kalle Neale som er ute, men han er på bedringens vei. 1-2 uker så er han kanskje klar, dersom alt går etter planen.

Etter gode prestasjoner på juniorlaget og på A-trening har vi valgt å ta med 98-modellen Ørjan Sørflaten. Og han er med fordi han er aktuell for å bidra, ikke for å bare få erfaring. Et par andre 97 og 98 modeller presser de som allerede er i vår Framtids-gruppe. Både om spilletid og om plass i tropp. Hvis de står på og trener hardt og presterer vil de plutselig få muligheten!

Vi har vel aldri stilt sterkere enn mot Træff verken i serie, cup eller treningskamper. Og de siste 10 dagene har vært de beste treningsukene siden treningsleiren på Mallorca. Både startoppstillingen blir sterk og valgmulighetene for bytter blir av en helt annen verden enn tidligere. Blir spennende å se en såpass toppet tropp.

Utvikling Spillerne har nok følt på konkurransen hele denne uken, og det har bidratt til at alle er mer skjerpet på trening. En god treningsuke er ofte et bra tegn. I tillegg virker spillerne svært motiverte etter en rekke gode prestasjoner som ikke står i stil med poengfangsten. De føler seg nok litt snytt for et par trepoengere, selv om personlige feil sjelden er noe man slipper unna med. Men vi ser et lag i utvikling og det er vårt hovedfokus. Da bør poengene tikke inn som en konsekvens av stadig framgang.

Træff. Godt organisert defensivt og ei vanskelig nøtt å knekke. Som alle kampene hittil, uansett forhåndstips, blir det knalltøft å ta tre poeng.Tilfeldigheter og marginer kan bli avgjørende og jeg advarer alle som tar lett på Træff.

Leif Tsoli