Klart for lokaloppgjør på Blåbærmyra

Lørdag bør det bli folksomt på Blåbærmyra når seriefavoritt Raufoss kommer på besøk. Trener Leif Tsolis karakteriserer oppgjøret som Davids kamp mot Goliat, men det spørs om David denne gangen er sterk nok til å tukte Goliat. Bildet: Jesper Modig

Raufoss har gjort sine saker bra så langt i vår, med en seier og en uavgjort i serien, samt avansement i cupen. For Valdres har det gått mindre bra, spesielt hjemme på Blåbærmyra. 0-10 er faciten på de to kampene som er spilt til nå! Vi er derfor spente på hvilke grep Leif Tsolis gjør for å snu trenden.

Valdres er fortsatt skadeplaget. Rafal Turczyn og Kalle Neale er definitivt ute, mens det er muligheter for at Alonso Sanchez Gonzalez og Desmond Chappy kan komme inn i troppen. Men det er lite trolig at noen av dem starter. Ellers er det ingen nyheter i troppen, og startoppstillingen kan godt komme til å bli den samme som mot Herd.

Raufoss har tradisjonelt hatt nokså store problem på Blåbærmyra, med bare en seier i løpet av seks sesonger. I fjor ble det 4-1 til hjemmelaget, men da stilte Raufoss et svært så B-preget lag, ettersom kampen for å holde andrelaget i tredjedivisjon ble prioritert. Denne gangen stiller Raufoss et toppet mannskap, og våre unggutter vil trolig få mer enn nok med å holde unna.