Valdres' profil gjør seg tydelig i kampen mot Herd

A-laget stiller med en tropp med snittalder på 20,5 år i den vanskelige bortekampen mot Herd i dag, med avspark klokken 19.00.

Av disse spillerne er hele sju spillere fra Valdres, 3 fra Gudbrandsdal, hvorav egenutviklede Simen Høglien og Tomas Varpestuen er inkludert. I tillegg finner vi 3 andre nasjonale spillere samt to svensker i dagens tropp.

På tross av en ung tropp, stiller vi med en langt mer rutinert førsteellever, på hele 20,9 år...

Vi mener dette er en helt klar styrke, og viser prov på vår profil: Vi ønsker å satse ungt, lokalt og langsiktig! Som en annen kuriositet kan vi nevne at juniorlagets toppscorer, Etnedølen Ørjan Sørflaten, kretsspiller i 1998-kullet debuterer i A-troppen i dagens kamp.

Troppen:
Varpestuen, Hansen, Rabben, Karenstuen, Wiik, Volden, Nerli, Alonso, Brekken, Dyve, Modig, Laham, Jeppsson, Høglien, Heldal, Sørflaten