Leif Tsolis ønsker velkommen til årets sesong.

Nå braker det løs nok en gang. Ny sesong, nye spillere, nye trenere og nye drakter. Hvor ender vi? Nedrykk? Midt på? Opprykk? Å tilhøre norsk 2. divisjon kan sammenlignes med å sykle med bind for øynene. Uforutsigbart. Vanskelig å styre. Ofte vondt. Alltid spennende. Alltid. Det blir nye måneder med korte negler, søvnløse netter og rastløse dager. Velkommen til «ligaen fra helvete».

Vår motstander i serieåpningen er Brummunndal som har forsterket laget betraktelig med mange eldre og rutinerte spillere. Valdres FK har satset utelukkende på unggutter. Det blir en kamp mellom de yngste og de eldste. Feige lag? Vi får se.

Brummunndal har hatt gode resultater i oppkjøringen. Valdres FK har varierende resultater, men er i en fin utvikling som lag og gruppe. Noe som generalprøven mot Gjøvik/Lyn viste oss.

Wiik og Chappy er neppe spilleklare. Alonso er også høyst usikker. Laget tas ikke ut før kampdagen.

Store og små, unge og gamle. Pensjonister med ivrige barnebarn og hele familier. Studenter i bakrus. Husmødre og ungjenter som kanskje kommer for å se andre ting enn godt soneforsvar og høyt press.

Velkommen til serieåpning!

A-trener, Leif Tsolis