Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Tøff test mot Mjøndalen

A-laget setter lørdag kursen mot Buskerud for treningskamp mot Adeccoliga-laget Mjøndalen. Mjøndalen spilte kvalifisering til Tippeligaen seinest i høst, og har gjort sterke treningskamper så langt i vinter. Det vil derfor bli en tøff test for Robert Rabben & Co.

Trener Leif Tsolis forteller at humøret og optimismen er stor innad i gruppa og at samholdet ser ut til å vokse.  - Vi har mye trening i beina etter 14 dagers treningsleir,  men jeg tror at laget skal kunne bite godt ifra seg mot topp Adeccoliga-motstand. Men selvsagt er vi  avhengig av å ha dagen dersom vi skal få et godt resultat. Treningsuka startet med tunge bein, men det ser ut som vi har fått lettet noe i løpet av uka, forteller Tsolis.

Tsolis sier videre: "Kampen mot Mjøndalen skal være en anledning til å øve på en mulig cupkamp borte mot Adecco/Tippeliga i 1. eller 2. runde i cupen. Samtidig en referanse på hvor lista ligger i henhold til både lagsmessig forhold og som enkeltspillere. Hver enkelt spiller har mulighet til å vise at de behersker 1 mot 1 situasjoner mot Adeccoliga spillere og kan opptre sammen mot et godt Mjøndalen-lag. For oss er dette derfor en viktig test på mange måter. Vi har kun 1 spiller over 24 år, så læringen og erfaring i slike kamper skal vi suge til oss for alt det er verdt.

Mjøndalen som klubb og dens trenere hadde i sin tid litt av det samme utgangspunktet som det Valdres FK har i dag. Mjøndalen har greid sine målsettinger med dyktige mennesker og knallhard jobbing i alle klubbens ledd. Mjøndalen bør være et forbilde for Valdres FK. I hvert fall er de det for oss i trenerteamet. Mye er i startfasen på spillerutvikling, trenerutvikling og nytenking hos oss, men vi skal opp vi også."

Når det gjelder troppen, så deltar Joakim Wiik mer og mer på trening, men han er foreløpig ikke kampklar. Jesper Modig, ny forsvarsspiller fra Sverige, har ikke kommet til landet ennå, og spiller neppe. Derimot er nykommerne Souleymane Tiande, Kristoffer Jepsson og Rafael Turczyn tiltenkt en plass i startoppstillinga. Fra Framtidsgruppa er Erik Holmen (brukket nese) ikke med. Også Bjørnar Sæthershagen og Lars Fredrik Brateng blir sannsynligvis spart, med tanke på at det er juniorkamper i helga.
DETTE ER TROPPEN (de som er uthevet starter):
1. Varpestuen
2. Hansen