Leif oppsummerer

Trener Leif Tsolis oppsummerer her siste treningskamp og treningsleiren på Mallorca generelt. Bildet: Simen Høglien var tilbake med scoring mot Alcudia.
Vi gjennomførte en god kamp mot Alcudia og stilte følgende lag:
Hansen
Rabben - Karenstuen - Tandia - Brekken
Chappy - Dyve - Laham - Turczyn
Holmen - Høglien
En prøvespiller fra Ungarn kom inn på venstrekanten for Holmen etter 60 minutter. Jostein Volden spilte 25 minutter for Karenstuen. Utover det gjorde vi ingen bytter. Ellers hvilte vi Alonzo Gonzales, begge våre to svenske nysigneringer Kristoffer Jeppsson og Jesper Modig, Joakim Wiik som er tilbake i trening og keeper Tomas Varpestuen.
1. omgang er jevnspilt der ingen av lagene spiller seg til sjanser. Dessverre sover vi på to dødballer, så spanjolene går til pause med ledelsen 2-0. For vår del er vi i denne omgangen allikevel generelt gode defensivt og er brukbare framover selv om vi er tamme på siste tredjedel.
I den 2. omgangen er vi uten tvil det førende laget og skaper flere gode målsjanser. Med god defensiv organisering og fin angrepsfotball, burde vi til slutt vunnet kampen. Men det ender med 2-1 tap.
Simen Høglien scoret vårt mål på straffespark etter at Erik Holmen med meid ned inne i straffefeltet. Holmen ble fraktet til sykehuset, men alt går bra med unggutten.
To flotte uker på Mallorca er over og A-laget har tatt mange steg både på og utenfor banen. Gode treninger, bra matching i to kamper og fire nysigneringer. Med fine treningsforhold, bra hotell, god mat og styrking av samholdet var utbytte særs godt. Vi har rett og slett hatt det supert.
På tirsdag er vi i gang med treninger på Blåbærmyra. En uke som avsluttes med kamp mot Mjøndalen som har ambisjoner om opprykk til Tippeligaen. De har spilt kvalifisering for opprykk til Tippeligaen to år på rad. Mjøndalen har ny stadion og et flott dekke. Vi ser frem til å møte topp Adecco, og flere ny signerte spillere blir med til ærverdige Nedre Eiker Stadion.