Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Jo Sandviken ny leder i Valdres FK

Jo Sandviken tar over som styreleder i Valdres FK etter Kjell Håvard Tuv. Dette ble klart på årsmøtet onsdag kveld. Ellers er Svein Olav Kopperud eneste nye i styret. Bildet: Det nye styret, minus Randi Stenberg. (Foto: Rune Stenslette)

Kjell Håvard Tuv hadde sagt i fra seg gjenvalg som styreleder, og ble på årsmøtet takket for en fantastisk innsats for klubben.  Samme attest fikk Hilde Brenden, som har gjort et formidabelt arbeid med å holde styr på økonomien. Jo Sandviken hadde altså sagt ja takk til å ta over stafettpinnen, men ikke uten tvil, som han selv sa. Den tidligere vagværen ble møtt med stor applaus fra årsmøtet.

I årsmeldinga slo styret fast at klubben ikke helt hadde nådd de sportslige målsetningene for 2013-sesongen. Herrelaget kom riktignok på en godkjendt 7. plass i andre divisjon, men både damelaget og junior elite rykket ned et hakk, fra henholdsvis andre div. damer og Interkretsserien. Derimot ble jenter 19 seriemestre i 4. divisjon, og G 16 1 kom på andre plass i eliteavdelingens høstserie. G 16 vant dessuten B-sluttspillet i Norway Cup.

Positivt er det at økonomien er på rett veg. Regnskapet viser at klubben gikk med overskudd for året 2013 med vel 17.000 kr. Til sammenligning var underskuddet året før på hele 177.000 kr. Valdres FK har dermed redusert det akkumulerte underskuddet fra 819 til 802 tusen kroner. Det ble pekt på at sponsormarkedet hadde vært vanskelig foregående år, blant annet fordi Storhallen på Leira trakk til seg en betydelig del av sponsorpengene i Valdres. Til gjengjeld har klubben lyktes med å finne nye inntektskilder, som loppemarked og andeløp.

175 personer løste Valdrespatriot-kortet i 2013, en framgang fra 138 året før.

Styret for 2014:

Jo Sandviken (leder)

Randi I. Stenberg

Kirsti Holmen

Mikael Fønhus

Jarle Strandbråten

Olav Martin Belgum (gjenvalgt)

Svein Olav Kopperud (ny)