Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

God gjennomkjøring for G19 før seriestart

Valdres FK junior møtte Hallingdals A-lag til oppkjøringens siste treningskamp før G19 Elite kvalik sparkes i gang neste søndag. Hallingdal var best i første omgang, mens Valdres fikk gode opplevelser i andreomgang. Kampen endte til slutt 4-3 til hallingene.

Etter å ha slitt med store avstander mellom og i ledd defensivt i første omgang, jekket juniorgutta seg opp flere hakk i andre omgang. Etter første omgang var stillingen 3-1 til Hallingdal, mens G19 scoret to og slapp inn ett i andreomgang.

Målscorere for Valdres var Ørjan Sørflaten(35 min), på pasning fra Erlend Flaten, og Ole Magnus Strandbråten Sørum (57, 61) som scoret to flotte mål, på pasning fra Kasper Dyve.

Trener Tony André Strande var fornøyd med gjennomkjøringen, og var spesielt fornøyd med hvordan laget maktet å reagere på taktiske instrukser etter pausen:

- Før pause hang vi ikke sammen, og maktet heller ikke å etablere eget spill. I andre omgang synes jeg vi periodevis dominerte kampen og hang bedre sammen bakover. Med 7-3 for Hallingdal i sjanseprotokollen etter første omgang var det vi som sto som beste laget i andre omgang med 7-4 i favør våre gutter. Det må vi være fornøyd med, sa han etter kampen.

Laget: Simen Kjellgreen - Erlend Flaten, Markus Fjeld (Marius Sætre 45'), Kristian Hovi, Torjus Kjensrud(Eivind Ringen 62') - Joakim Halvorsen, Kjetil Strandbråten (JC Fjelltun 62'), Andreas Nyhagen (Kasper Dyve 45'), Sindre Bolstad (Ole Magnus Strandbråten Sørum 45'), Erlend Sæbu - Erland Meldal (Ørjan Sørflaten 30').