- Samhandlingen må bli bedre!

Her er Leif Tsolis' oppsummering av lørdagens kamp i hovedstaden:
Denne kampen er først og fremst en fin erfaring for våre unge spillere i klubben. Vi hadde 6 juniorspillere og 2 guttespillere i vår 14-manss-tropp. De fikk referanser på hvilket nivå de beste i Norge i deres aldersgruppe ligger på. Ellers hadde vi ingen spillere i troppen som var over 23 år, så det var to unge lag i aksjon på lørdag.
Selv om det blir tap så er ikke resultatet så fryktelig avskrekkende. Vi taper kampen på noe mangel på taktisk klokskap, valg sentralt i banen og kynisme inne i egen boks, som jo ofte er litt typisk for et ungt og uerfarent lag. Vi har en del å hente på organisering, som også kjennetegner unge lag.
Alt i alt fornøyd med spillernes innsats med tanke på den vanskelig oppladningen, der bussen havarerte to ganger på vei ned. Spillerne fikk kun noen få minutter oppvarming før kampen. Det gjorde at både Desmond og Kigen ga seg, henholdsvis før kampen og tidlig i 1. omgang.
Vi gjør en god siste del av første omgang, og en god første halvdel av 2. omgang. Men er som i de foregående kampene for varierende i prestasjonene.
Det spillerne fikk en relativ tydelig tilbakemelding på fra oss trenere etter kampslutt er at vi ikke er fornøyde med samhandlingen utpå banen det siste kvarteret. Når vi legger om formasjonen for å oppnå uavgjort forventer vi at spillerne utfører ting til punkt og prikke. Den disiplinen viste ikke alle og det blokkerer samhandlingen og muligheten for å oppnå et resultat.
Siden vi ønsker å vinne fotballkamper blir det å finne en disiplinert lagoppstilling, som vi vet gjør jobben for laget svært viktig. Det vet vi at samtlige spillere er svært innstilt på, men alle er ikke like bevisste ennå.
Ny kamp allerede torsdag mot Årdal, og det gleder vi oss stort til!