Èn kamp unna seriemesterskap

Valdres FK sitt gutter 16 lag vant i kveld ( tirsdag ) 4-1 over Vind 2, i en jevn og underholdende kamp.
Saken var veldig enkel. Med seier i de to siste kampene vinner vi serien.

Vi starter med et lite spillemessig overtak, og gjør 1-0 ved Anders Kolstabakken etter et nydelig angrep, der vi spiller på en og to touch ,kommer rundt på kanten og spiller 45%
der Anders bredsider ballen i mål. Kampens flotteste angrep. Etter dette jevner spillet seg ut. Vind har et par spillere med ekstrem fart, som skaper problemer for oss ved flere anledninger på overganger. De rett og slett løper fra oss med ballen i beina, men en veldig god Knut Ole forhindrer scoring. Jeg synes også vi er gode i overgangsspillet vårt, men sliter mere mot etablert, først og fremst fordi motstanderne er hurtige i beina og stresser oss overalt. Det at vi også må vinne om vi skal vinne serien ser også ut til å gi oss noe nerver. Vi gjør 2 -0 på en døball, og etter litt klabb og babb for vi en styring i mål ved Benjamin.

I pausa prøver vi og fokusere på og klare å holde ballen litt mere i laget i 2 omg, men fortsette det trøkket og innsatsen vi har i duellspillet.
Vind reduserer til 1-2 etter at de ruller opp et angrep fra sin høyre side og over på venstre, der kantspilleren har løpt seg fri og scorer alene med Knut Ole. Dette er også et meget pent angrep, men kansje er vi litt aventende i presset ved den situasjonen.
Etter dette bølger spillet frem og tilbake. Begge lag har noen kjempesjanser til å score mål, men begge lag har også svært gode keepere. Vind produserer målsjanser på døballer, mens vi er milimetere fra scoring på contringer.

Avgjørelsen kommer i det 76 minutt av kampen. Et langt utspill fra Knut Ole havner på hodet til Villiam, som stusser ballen igjennom til Sondre på løp i bakrom. Han brenner til på halv volley fra 25 meter og ballen går i en bue over keeper og i mål. Fenomenal scoring . Markus ville heller ikke være dårligere. I det Åttiende minuttet for vi frispark fra omtrent 28, 93 meter...
Markus som stort sett har sett ut som han skyter etter villfugl i hele vår, limer ballen nesten i krysset med flat rist. Ballen går som et prosjektil. Muligens er våres scoring nummer 3 og 4 de to beste scoringene på myra denne sesongen.

Gutta viser en helv....s innsats og tæl. Dette er også det som avgjør kampen. Jeg synes Daniel er meget god når han kommer inn i andre omg. Han går foran med en voldsom innsats i duellspillet og smarte valg med ball. Også Anders Skinningsrud på venstre back, Sondre B Evensen og Knut Ole synes jeg er veldig bra i dag.
Neste og siste kamp for G 16 laget er førstkommende søndag kl 13.00 på myra. Da håper jeg foreldre og besteforeldere har mulighet til å bivåne årets siste seriekamp. Uansett utfallet av denne har gutta løftet seg mange hakk utover i sesongen, og det blir spennene og se hva de kan få til også neste år.
(Referat ved Tommy Enger)

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land