Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Valdres scoret fire! (men slapp inn fem...)

Det var en svært sjanserik og underholdende kamp publikum på Blåbærmyra fikk se i ettermiddag. Valdres greide, til tross for en mann mindre i 30 minutter, å score fire ganger. Men Nybergsund tok likevel alle poengene.

Det var bare gått tre minutter da Valdres tok ledelsen i dag. Gustav Heldal ble spilt fint igjennom, rundet keeper men ble klart felt av samme mann. Thomas Brekken var sikker fra merket. Men like stterpå stod det 1-1. Nybergsund kom altfor lett igjennom på vår høgreside, og innlegget ble ekspedert i mål. Tryslingene tok så føringen etter en halvtime, da valdresforsvaret ble løpt i fra på en kontring. Det var ellers en bråte med sjanser til begge lag, men 1-2 stod til pause.

Ti minutter ut i andre omgang utlignet Valdres på en situasjon omtrent maken til målet fra første omgang. Gustav Heldal var på veg igjennom, ble lagt ned og Thomas Brekken scoret igjen på straffen. Men bare noen minutter etterpå kom situasjonen som trolig avgjorde kampen; Kristoffer Jeppsson kom inn med knottene først mot en Nybergsund-spiller, og dommer Tommy Frydenlund tok fram det røde kortet.

Det ble dermed vanskelig for valdrisene, men ikke verre enn at de presset inn 3-3 via en Nybergsund-forsvarer. Dessverre holdt det ikke helt, da Nybergsund gikk opp til 4-3 etter at et innlegg ble møtt på første stolpe. 5-3 til tryslingene kom like etter på straffe.  Hjemmelaget greide å redusere en gang ved Jesper Modig, men tida ble for knapp til å få inn en utligning.

Det var ypperlig underholdning på Myra i dag, og valdrisene skal ha ros for godt angrepsspill og flott innsats. Motstander Nybergsund hadde et godt lag, dominert av "utenbygds" spillere, men viste en del svakheter bakover. Valdres på sin side var flinke til å tre baller igjennom motstanderens forsvar. Dermed har Valdree scoret ikke mindre enn sju mål på de to siste, men står med null poeng på de samme to, og nedrykket er klart.DSC_8580.JPG

Trener Atle Johannessen (bildet) var fornøyd med det som skjedde framover på banen i dag, men naturlig nok ikke med forsvarsarbeidet. Atle har kontrakt også for neste år, og kan ta med seg mye positivt fra dagens forestilling. Det kan se ut til at mange av spillerne kommer til å fortsette i tredje divisjon, og sammen med en rekke talentfulle juniorer skulle Valdres kunne stille et slagkraftig mannskap neste år. Johannessen håper at klubben, til tross for økonomiske problemer, er villige til å satse for å komme tilbake på nivå tre.

Drageberget kåret Tomas Varpestuen til dagens valdris.

Startoppstilling:

Varpestuen,

Flaten, Karenstuen, Lund, Brekken

Jeppsson, Høglien, Modig, Dyve

Steffen Rabben, Heldal

Fossholt og Chappy kom inn i andre omgang.