Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Kan bunnlaget ta poeng fra topplaget?

Valdres møter serieleder Levanger på Blåbærmyra lørdag kl. 14. Levanger topper tabellen, men trønderne må vinne kampen for å holde unna for Elverum, Raufoss og Byåsen. Valdres kan derimot spille uten press, og tar mål av seg til å utløse en aldri så liten bombe på Blåbærmyra.

Om en skal dømme ut fra vårkampen i Levanger er Valdres sjanseløse i dette oppgjøret. Trønderne vant da 6-0 og kjørte over Valdres.  I forrige serierunde vant Levanger 4-1 over opprykkskollega Byåsen, så formen er det ingenting å si på.  Men vi vet også at Levanger har gått på en del smeller på bortebane tidligere i år, og kanskje vil nervene være i høgspenn i en kamp de bør og må vinne.

Levanger melder at Mathias Carlsson fortsatt er ute med skade, det samme er Henrik K. Dahlen. Erik Skeie er småsyk og står over kampen. Andreas Lykke Strand er også utilgjengelig, det samme er landslagsaktuelle Kaj Leo I Bartalsstovu (Færøyene).

For Valdres må Kristoffer Jeppsson stå over etter det røde kortet mot Nybergsund. Joakim Wiik er ute for resten av sesongen med en muskelskade og Terje Sanne sliter med vond rygg. Derimot er Jesper Modig tilbake etter suspensasjon.

Norsk Tipping tilbyr følgende odds:

H   5,75         U 6,00          B   1,20

Karl Hope melder at skinkelotteriet fortsetter lørdag. Denne gangen er det våre gode naboer i Fagernes IL som sponser skinka. Tasty House stiller som vanlig opp med gratis måltider i premie.  Dersom alle loddene blir solgt på Blåbærmyra - som de ble i forrige hjemmekamp - betyr det 4000 kjærkomne kroner i klubbkassa.