J 19 kretsmestre!

KM-finale J-19

Lom/Vågå - Valdres J19

0 - 1   11 min  Øyfrid (Marte)

0 - 2    20 min  Pia (Øyfrid)

1-2   25 min

2-2    40 min

2-3   60 min Øyfrid (Mariann)

2-4   73  min Øyfrid (Marte)

2-5   78 min Kristin H (Anja)

2-6   83 min May Liss (Anja)

2-7   87  min May Liss (Anita)

Laget: Thea S, Hanne, Mariann, Ingrid Elise, Lene, Monica, Kristin H, Anja, Øyfrid, Pia, Marte, Thea B, May Liss, Anita

«Langt å hente, måtte vente…», vart det sagt i fortellinga om Askeladden og de gode hjelperne. Vi reiste til Fåvang og spilte KM-finalen der, og måtte vente i 90 minutter.

Vi kom ganske godt i gang med vårt vanlige spill. Drøye ti minutter var gått da Marte skjærer inn fra kanten etter et godt løp, dribler av et par spillere ved dødlinja, og legger fint ut 45 grader til Øyfrid. Knallhardt oppe under tverrliggeren var svaret fra henne. Etter dette fortsetter vi å spille fin fotball med mye god bevegelse. Vi skaper noen gode sjanser til før Pia er framme og gjør 2-0 etter 20 min. Det er Øyfrid som skyter, og Pia er fremme på returen. Etter dette slurver vi litt i pasningsspillet vårt, samtidig som vi skyver for seint. Dette gjør at det blir rom for kantspillerne til Lom/Vågå. De scorer to ganger, og dermed er vi like langt. Resten av omgangen blir en liten stillingskrig.

I pausen har vi fokus på å skyve kjappere, tørre å være mer offensive i det defensive spillet, og fortsette å vinkle pasningene våre. Dette sammen med at vi tør å sette opp trekanter både sentralt i banen, og på sidene, gjør at vi tar totalt over i 2.omg. Etter en time får vi corner, og Øyfrid stiger til værs og banker inn vårt 11 corner mål i år!! 13 minutter senere får vi nok en klassescoring. Marte slår inn fra kant til Øyfrid, som ligger på 16 meteren. Øyfrid vender bort forsvarspilleren, og setter ballen kontrollert og hardt i keepers venstre hjørne. Vakkert !!

Vi fortsetter å trykke på, og fem minutter senere er det banens gigant i dag, Kristin Holmen, som dribler bort 4-5 motstandere, og plasserer ballen i hjørnet fra 16-meteren.

8 minutt før slutt er det May Liss som er på ferde. Anja fyrer av et skudd, og May Liss er på rett plass til rett tid og setter ballen kontrollert og utagbart forbi keeper. 3 minutter før slutt er det et magisk trekantspill i motstanders straffefelt mellom Anita og May Liss som gjør at May Liss enkelt kan putte inn 7-2 målet !!!!

Dette var vår 3 KM-tittel på 3 år! Honnør til jentene for at de slapp seg løs og underholdt på en regnfull og kald dag. Banens beste i dag var nok Kristin H. Hun slo ball, beveget seg, driblet og scoret! Øyfrid med 3 mål i dag , og Monica var like i hælene.

Nå venter det en liten fotballpause, før laget samles igjen for neste sesong !

(Referat ved Morten Buene)