Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

G 16 slo Toten

Toten - Valdres FK 2-3

Kampen mot Toten ble både hummer og kanari for våres del. I utgangspunktet skulle vi være overlegne om vi la tabellen til grunn,men slik ble det ikke.

Vi tar ledelsen 0-1 ved Marius,etter en corner av Benjamin.  Etter litt klabb og babb for vi ballen i mål. Vi gjør 0-2 ved Benjamin etter en kontring der William fører ballen over halve banen, før han spiller gjennom Benjamin.

Toten reduserer til 1-2 i andre omgang på et frispark,der vi ikke klarer å avklare ut fra farlig sone. Vi går opp til 3-1 ved Sondre Strømmen på corner, men Toten reduserer nok en gang med et hurtig slått frispark, der Knut Ole står og dirigerer muren.

Vi spiller mye mot etablert forsvar i denne kampen.  Det er noe vi ikke mestrer veldig bra.  Jeg synes 99 gutta klarer seg brukbart , da de prøver å spille "pass and move " men blir til tider for upresise.  98 gutta har en tendens til å skal gjøre det meste på egen hånd, og går seg fast i sekken gang på gang. En annen ting vi sliter med er i omstillingsfasen fra angrep til forsvar. Enkle returløp i forkant på 10-15 meter for å dekke rom venter vi med, noe som gjør at vi istedet må løpe 40 meter, kommer på etterskudd og lager dumme frispark.

Nå skal det sies at vi ( jeg)  gjør mange forandringer som ikke er til det beste for laget. Spillere må spille på ukjente plasser, og sammensetningen av laget er enkelte ganger tullete, men samtidig er det interessant og se hvordan spillerne selv takler stresset, med og få både en og to mål i baken, fra en motstander vi burde slå, men dette er også læring.

Neste kamp for G 16 laget er tirsdag på Blåbærmyra Kl 19.30 mot Vind, før vi avslutter mot Harestua/Grua søndag Kl 13.00. Også den på Blåbærmyra.  Med seier i disse to kampene vil laget vinne 1 div G16. Tap vil føre til alt fra 2 - 4 plass.

G16 1. Div Avd 02 Nivå 2 Høst

(Referat ved Tommy Enger)