"Bare" sølv til G 16

Valdres G 16 ville vunnet sin avdeling med seier over Harestua i siste kamp. Men det meste gikk galt på Blåbærmyra, det endte med tap 0-4 og dermed andreplass i serien. Bildet: Sondre Strømmen og Anders Kolstadbakken

Valdres gikk hardt ut i dag og dominerte fra start. Men mot spillets gang gjorde Harestua 0-1 med en gjennomløpning etter 8 minutter. Bortelaget doblet ledelsen da halvtimen var gått med et lavt skudd fra 16-meteren.

Valdrisene hadde sine sjanser, og nærmest var Marcus Hermundstad med et frispark i tverrliggeren etter 47 minutter. Heller ikke et straffespark hjalp hjemmelaget, da Daniel Enger satte ballen rett på keeper. 0-3 ble det da Harestua lobbet ballen over Knut Ole Ranheim fra 40 meter, og 0-4 etter en svak avklaring i Valdres-forsvaret.

Spillemessig var kampen i dag jevnspilt, og Valdres kjempet godt hele kampen. Men avslutningene var ikke gode nok, og da det heller ikke var patent bakover endte kampen med stygge sifre.

Det var hyggelig å notere at laglederne både for Valdres og Harestua formidlet gode holdninger til sine spillere. Tommy Enger ga klar beskjed om at de som protesterte mot dommeren ble byttet ut umiddelbart, og den samme holdningen ble vist fra Harestuas benk. Dermed var de to laglederne med på å støtte dommeren, istedenfor - som mange gjør - å skjelle ham ut. Bra!

DSC_8898 - Kopi.JPG