Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Leif møtte spillerne

Trener Leif Tsolis hadde i kveld sitt første møte med spillerne før treninga kjøres i gang for alvor. Treneren ga den ungdommelige forsamlingen en første innføring i hvordan Valdres FK kommer til å stå fram sesongen 2014.

Det var en lydhør forsamling som hørte Tsolis' planer for hvordan Valdres skulle opptre på banen. Foruten en grunnleggende spillestil,  presenterte den nye treneren også alternativer ut i fra ulike kampscenarier. Her var det med andre ord ikke bare en plan A, men også B og C.  Hva de alternative planene går ut på ønsker vi imidlertid ikke røpe her..

Tsolis opplyste også at det vil bli treningsleir på Mallorca i tidsrommet ca. 18. februar til 4. mars. Leiren blir i omgivelser Leif Tsolis kjenner godt fra sitt arbeid med den skandinaviske fotballskolen på Mallorca. Opplegget er i første rekke beregnet på andredivisjonslaget, men vil også være åpent for damer og juniorer. ("Mac" Laham foreslo da straks at de skulle spleise på billetter for damelaget...) Foruten to kamper på Mallorca, blir det til sammen åtte kamper før seriestarten mot Brumunddal andre påskedag. Ny motstander er adeccoligalaget Mjøndalen 15. mars.

DSC_1963.JPG

Som et nytt tilbud til de aller beste juniorene vil en sette i gang " Valdres FK Framtid". Dette vil bli en gruppe ungdommer fra 15-16 år og oppover som vil få spesiell oppfølging og også hospitere på A-lagets treninger. Hensikten er i første rekke å gjøre overgangen til A-laget lettere, og sørge for at flere Valdres-ungdommer blir å finne på A-laget. Tsolis understreket hvor viktig dette er både for lagets identitet og for publikumsoppslutningen om laget.

Som en riktig god nyhet i så måte kom det fram at Andreas Dyve (bildet) vil signere ny kontrakt med klubben en av de første dagene. Dyve regnes som en av de aller største talentene innen valdresfotballen, og spilte seg inn i startelleveren på høstparten i fjor. Dermed har sesongen fått en "flying start" for Tsolis & Co, og flere gode spillere er på veg...

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land