Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Gamle og nye gutter på trening

Seniorlaget hadde sin tredje trening for året i Etnedal torsdag. På plass var "veteraner" som Stig Karenstuen (bildet) og  Ardjan Fera, lokale unggutter og prøvespillere utenfra.

Trener Leif Tsolis mener det er bra for kontinuiteten i laget at spillere som Karenstuen og Fera nå er tilbake. "Kigen" og Tsolis er forøvrig gamle kjenninger, ettersom Karenstuen tidligere har vært elev ved fotballskolen på Mallorca. Om det blir ny konttrakt for de to spillerne er ennå ikke avklart, men de har i alle fall signalisert interesse for å være med videre.DSC_2032.JPG

Det var ellers mange lokale talenter blant de 16-17 på treningsfeltet i Etnedal. Blant dem var attenårige Rune Aleksander Østgård (over), som sammen med Thomas Varpestuen fikk spesialoppvartning av keepertrener Terje Lauvhaug. Lauvhaug mener at Østgård er i god utvikling og er en keeper med stort potensiale.

DSC_1981.JPG

To karer har vært på prøvespill denne uka. Det er Bongana Monga (over) og Christoffer Skårn (under). Monga er angrepsspiller; stor og kraftig med god teknikk, mens Skårn er en lettbeint tekniker som kan brukes flere plasser på banen. Begge viste gode ferdigheter på banen i Etnedal.

DSC_2027.JPG

Trener Leif Solis var godt fornøgd med den fysiske formen til spillerne etter en nokså lang ferie. Ingen "falt igjennom", slik tilfellet ofte er når fotball-lag møtes til ny sesong. Solis mener også at treningsforholdene i Etnedal er gode, med bra underlag og god belysning. - Men selvsagt må alle aktiviteter foregå i "forminsket målestokk", ettersom spilleflaten er i minste laget. Etter fem uker i Etnedal vil det derfor være bra å få en uke eller to på stor bane i Alcudia.

DSC_2024.JPG

Overraskende og hyggelig gjensyn med Ardjan Fera.

Allerede neste helg er det klart for årets første treningskamp. Motstander er nyopprykkede Holmen. Leif Tsolis vil bruke mange spillere de første treningskampene, for å gi flest mulig en sjanse til å vise seg fram. Dette gjelder både prøvespillere og egne ungdommer. Etter treningsleiren i Spania vil så troppen bli spisset fram mot seriestart 21. april.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land