- Unggutta imponerer!

Trener Leif Tsolis mener Valdres gjorde en god og en dårlig omgang mot Lørenskog. Som i forrige kamp var det unggutta som imponerte mest, blant dem  keeper Tomas Varpestuen.

Laget som startet for Valdres:

Varpestuen

Rabben, Perez, Karenstuen, Brekken

Chappy, Gonzalez, Laham, Camara

Turczyn, Ataya

Jostein Hauge Volden spilte 45 minutter som midtstopper for Xavi Perez, Morten Nerli 30 min. for Camara og Lars Fr. Brateng 25 min. for Chappy.

- Vi spilte en veldig dårlig første halvtime, både offensivt og defensivt, sier trener Leif Tsolis. Da var vi ikke i nærheten av der vi ønsker å være. Deretter hevet vi oss noe, men fikk da - paradoksalt nok - to kjappe imot. Andre omgang var derimot svært bra, da Valdres snudde kampen gjennom to scoringer av Alonso (en på straffe) og en ved unge Morten Nerli. - Da var jeg nokså sikker på at vi skulle vinne kampen, sier Tsolis, men Lørenskog greide å slå tilbake med et mål som for oss virket som en klar offisde. Alt i alt var det en jevn kamp, der Lørenskog nok hadde de fleste sjansene.

Tsolis fremhever nok en gang ungdommene på laget: Tomas Varpestuen gjorde en god kamp som keeper, og Jostein Volden spilte en meget bra omgang som midtstopper. I tillegg var Morten Nerli og Lars Fredrik Brateng med på å heve laget i andre omgang.

- Kampen ga oss en del svar på hva som funker og hva som ikke funker, sier Tsolis. I andre omgang ble Alonso flyttet opp som spiss, noe som var vellykket. Rafael Turszyn ble da flyttet ut på kanten, i en rolle der han så ut til å trives bedre. Ellers var kampen alt i alt et steg framover fra møtet med Holmen, i og med at vi denne gangen møtte et klart bedre lag.

Spillerne får nå ei frihelg, før neste oppgave som er Vålerenga 2 i Valhall 8. februar.

Her er Lørenskogs kampomtale: