Tap, men ikke helsvart

Valdres kom dårlig ut i kveldens kamp: Etter bare ni minutter stod det 2-0 til gjestene. Første mål kom etter svakt forsvarsspill, mens det andre var et ypperlig skudd fra kanten av 16-meteren. Våre gutter ga likevel ikke opp, og Erik Holmen reduserte noen minutter etterpå da han utnyttet en misforståelse i Skeids forsvar. 1-3 kom etter 26 minutter, da Valdres-forsvaret var passive og lot Skeid komme rundt på kanten. På nytt reduserte Valdres, denne gangen ved Jon Fossholt. Målet kom etter flotte angrepskombinasjoner som satte oslolagets forsvar ut av spill. Men Skeid tok tilbake tomålsledelsen kort etter, da keeper Bakken måtte gi retur som en Skeid-spiller satte enkelt i mål.

DSC_1359.JPG

Det var ofte hektisk foran Kristian Bakken i Valdres-målet.

Andre omgangen ble mindre underholdende, men Skeid greide å øke til 5-2 på et fint angrep ti minutter ut i omgangen. Flere scoringer ble det ikke, selv om Valdres produserte et par kjempesjanser mot slutten av kampen.

Det positive i kveld var at Valdres aldri ga opp, og at laget til tider spilte god og sjanseskapende fotball framover. Men pasningskvaliteten var jevnt over svak, og forsvaret hadde store problemer med å holde følge med raske Skeid-spillere. Forsvaret er da også den lagdelen som er hardest rammet av at Henrik Fossholt, Joar Hoberg og Thomas Hilmen har blitt borte. Laget er derfor i øyeblikket litt for ujevnt til å kunne hevde seg i Interkretsserien.